V podnikání je důležité vytrvat a umět se učit nové věci. Dítě vás pak naučí adaptovat se na cokoliv, říká Tygl

Kateřina Tygl má za sebou pestrou kariérní dráhu. Prošla si jako marketérka mezinárodním korporátním prostředím, založila vlastní agenturu, stojí za projektem Ženy v marketingu a dokonce si založila i vlastní značku spodního prádla. Jakkoliv jsou dvě odvětví, v nichž podniká rozdílná, říká v nové epizodě podcastu Podnikatelka, že jedno mají společné. „Jakékoliv podnikání je o tom umět vytrvat a umět a chtít se učit nové věci. Není to jako v zaměstnání, kde od prvního měsíce vyděláváte, co jste si domluvili,“ vysvětluje Tygl s tím, že další zásadní vlastnosti se opravdu naučila poté, co se jí narodilo první dítě. „Až s dětmi zjistíte, že ta práce je vlastně v životě to nejjednodušší. Naučí vás dokonale se adaptovat na jakoukoliv situaci, byť to chvíli trvá,“ dodává Tygl.

Ohledně skloubení podnikání s mateřstvím přiznává Tygl, že se řídila radou své starší kamarádky – být ženou změny. „Dítě přinese zvrat do života osobního i pracovního. Musíte se naučit dobře plánovat, ale zároveň být připravena na cokoliv nečekaného,“ říká Tygl s tím, že je důležité si jako čerstvá matka podnikatelka umět nastavit nejen balanc mezi životem a prací, ale též balanc emoční. Dále pak vysvětluje rozdíly mezi zakládáním marketingové agentury a vlastní značky spodního prádla. „U agentury stačí, když něco umíte, můžete si to navymýšlet u stolu a pak jen přesvědčit klienty, že vám mohou důvěřovat. S vlastní značkou to celé trvá déle, musíte se déle zorientovávát v oboru, spoléhat se na dodavatele a hlavně ladit k dokonalosti produkt. A ten pak musíte umět prodat. Tam nicméně pomohou schopnosti z marketingu, které se obecně k podnikání hodí, jelikož díky nim umíte řešit věci kreativně,“ uzavírá Tygl.

Co radí Kateřina Tygl nastávajícím maminkám, které by chtěly i s malým dítětem podnikat? Proč je v podnikání důležité umět se smířit s tím, že s některými věcmi prostě nic nenaděláme? Poslechněte si celou epizodu.

sinfin.digital