Veuve Clicquot nezanechala jen prosperující firmu, ale i inspirativní příběh, říká Zázvorková

Veuve Clicquot patří ke světově nejproslulejším značkám šampaňského. Podle ambasadorky pro Českou Republiku Markéty Zázvorkové tu její zakladatelka madame Barbe-Nicole Clicquot Ponsardin nezanechala jen prosperující vinařský dům, ale i svůj vlastní inspirativní příběh. „Byla to odvážná žena a vizionářka. Převzala podnik po zesnulém manželovi a investovala do něj veškeré zděděné peníze, dokonce i prodala své šperky. Pro šampaňské jako takové toho udělala strašně moc,“ říká Zázvorková v nové epizodě podcastu Podnikatelka.

Barbe-Nicole Clicquot Ponsardin se podařil na její dobu téměř podnikatelský zázrak. V pouhých sedmadvaceti letech se po smrti manžela ujala jeho vinařství v době, kdy ženy v podstatě nemohly podnikat, a udělala z něj jeden z nejproslulejších šampaňských domů na celém světě. „Unikátní byla nejen v tom, že perfektně zvládla řemeslo a byla inovativní, ale i v tom, že věděla, co chtějí zákazníci a uměla s nimi komunikovat. Většina jejích inovací se používá dodnes,“ popisuje osobu zakladatelky slavné značky brand ambasadorka Veuve Clicquot pro Českou republiku Markéta Zázvorková. „Do Česka byly první láhve jejího šampaňského dovezeny už v roce 1777. Obejdnal si je jeden italský stavitel, v Itálii už tenkrát bylo šampaňské Veuve Clicquot nesmírně populární,“ dodává.

Jaké inovace přinesla madame Clicquot světu šampaňského? Jakým úskalím musela podnikatelská průkopnice čelit a jak dobyla ruský a americký trh? Poslechněte si celý podcast. Předchozí díly najdete dole pod textem.

SDÍLET
sinfin.digital