Veuve Clicquot patří ke světově nejproslulejším značkám šampaňského. Podle ambasadorky pro Českou Republiku Markéty Zázvorkové tu její zakladatelka madame Barbe-Nicole Clicquot Ponsardin nezanechala jen prosperující vinařský dům, ale i svůj vlastní inspirativní příběh. „Byla to odvážná žena a vizionářka. Převzala podnik po zesnulém manželovi a investovala do něj veškeré zděděné peníze, dokonce i prodala své šperky. Pro šampaňské jako takové toho udělala strašně moc,“ říká Zázvorková v nové epizodě podcastu Podnikatelka.
Barbe-Nicole
Clicquot Ponsardin se podařil na její dobu téměř podnikatelský
zázrak. V pouhých sedmadvaceti letech se po smrti manžela ujala
jeho vinařství v době, kdy ženy v podstatě nemohly podnikat, a udělala z něj jeden z nejproslulejších šampaňských
domů na celém světě. „Unikátní byla nejen v tom, že
perfektně zvládla řemeslo a byla inovativní, ale i v tom, že
věděla, co chtějí zákazníci a uměla s nimi komunikovat.
Většina jejích inovací se používá dodnes,“ popisuje osobu
zakladatelky slavné značky brand ambasadorka Veuve Clicquot pro
Českou republiku Markéta Zázvorková. „Do Česka byly první
láhve jejího šampaňského dovezeny už v roce 1777. Obejdnal si
je jeden italský stavitel, v Itálii už tenkrát bylo šampaňské
Veuve Clicquot nesmírně populární,“ dodává.
Jaké inovace přinesla madame Clicquot světu šampaňského?
Jakým úskalím musela podnikatelská průkopnice čelit a jak
dobyla ruský a americký trh? Poslechněte si celý podcast. Předchozí díly najdete dole pod textem.