Díky udržitelné módě můžeme měnit i textilní průmysl v Asii. Za každý produkt vysadíme deset stromů, říká Makešová

V poslední době si čím dál více lidí uvědomuje, že textilní průmysl, obzvláště tzv. fast fashion, je obrovskou zátěží pro životní prostředí a dané oděvy ještě k tomu vznikají ve velmi neutěšených pracovních podmínkách. Týká se to i Michaely Makešové, která se proto rozhodla spoluzaložit udržitelnou módní značku Happy Nature. „Je potřeba klást důraz na opravdu udržitelné dodavatele a detailně se zabývat certifikacemi. Pak můžete i z Asie nakupovat udržitelné oblečení, a navíc pomáhat bojovat s dětskou prací a za důstojné mzdy tamních pracovníků,“ říká Makešová v nové epizodě podcastu Podnikatelka.

„Certifikaci udílejí nezávislé transparentní organizace, které přímo u dodavatelů dělají pravidelné kontroly. I tak ale není úplně jednoduché se v nich vyznat, protože někdy se stane, že dodavatel má reálně certifikovanou jen malou část své produkce. Každý kus oděvu pak má kód, který jde s jednotlivými produkty porovnat. To je potřeba dělat a být důsledný v tom, co přesně každý daný certifikát říká,“ vysvětluje Makešová, jak vlastně probíhá certifikace udržitelnosti v asijském textilním průmyslu.

„Zároveň jsme se rozhodli, že z přírody chceme nejen brát, byť udržitelně, ale také jí něco vracet. Proto spolupracujeme se dvěma organizacemi, které za každý náš prodaný produkt vysadí deset stromů. U té české se na výsadbě můžeme osobně podílet, ta zahraniční má tu výhodu, že do sázení stromů zapojuje místní komunity,“ vyzdvihuje Makešová.

Co pro značku Happy Nature znamená přesun části výroby do Česka? A jak pomáhá s úklidem odpadků v přírodě? Poslechněte si celou epizodu.

sinfin.digital