Bez certifikace se dnes na trhu s organickými produkty neobejdete. Tlak spotřebitelů celosvětově sílí, říká Garcia

Asi každý si někdy koupil potravinu označenou jako bio či organickou. Co přesně se ale za těmito slovy skrývá? V nové epizodě podcastu Podnikatelka dává do tajů odvětví organických potravin a jejich certifikací nahlédnout ředitelka jednoho z celosvětově největších hráčů na trhu, původem argentinské společnosti Letis, Patricia Isabel Garcia. „Je tu globální standard, který má cíl přenést požadavky spotřebitelů na udržitelné a bezpečné zemědělské produkty. Spotřebitelé čím dál více řeší nejen kvalitu samotných produktů, ale i kvalitu života a ochranu zdraví pracovníků v zemědělství nebo etické zacházení a dobré podmínky pro zemědělská zvířata,“ vysvětluje Garcia.

U zrodu certifikace organických produktů stály velké evropské řetězce obchodníků, které spolu se svými hlavními dodavateli cítily rostoucí tlak spotřebitelů na kvalitu a udržitelnost. Původně evropský standard GAP (Good Agricultural Practice) se postupem času stal globálním a je dnes rozhodujícím kritériem pro úspěch na světovém trhu. „Bez příslušné certifikace si dnes na globálním trhu neškrtnete. Sice stále platí, že třeba v USA je trochu jiný standard než v EU nebo v Kanadě, nicméně tak 90 % z toho je stejných, rozdíly jsou spíše procedurální a v detailech. Kdo ale na dané trhy chce organické produkty dovážet, ten musí příslušný certifikát mít,“ popisuje fungování odvětví Garcia.

Jaké státy patří mezi největší producenty organických produktů a jaké mezi jejich největší konzumenty? U jakých potravin spotřebitelé nejvíce řeší jejich kvalitu? Poslechněte si celou epizodu.

sinfin.digital