Diverzita není jen módní trend. Dnešek ukazuje, že to bez ní v byznysu nejde, říká Ondrušová

Diverzita, rozmanitost, různorodost – slova, která čím dál častěji zaznívají ve veřejné debatě. Podle Petry Ondrušové, která zastává post lídra pro diverzitu v České spořitelně nejde jen o módní trend, ale o něco, čím se skutečně musíme zabývat a je dobře, že se tak i děje. „Doba, v níž žijeme, ukazuje, že musíme být flexibilní a adaptabilní, čehož se s homogenním celkem, kde diverzita není, dosahuje hůře,“ říká Ondrušová v nové epizodě podcastu Podnikatelka. „Dávat rovnou příležitost není jen hezké, ale i byznysově výhodné. Pestrý mix lidí totiž vymyslí věci, které by v homogenní skupině nevznikly,“ dodává.

Podle Ondrušové průzkumy po celém světě ukazují, že až 80 % lidí chce téma diverzity řešit a jsou ochotni i vytvářet inkluzivní prostředí. „Líbí se mi přirovnání, že diverzita je pozvánka na párty a inkluze pak umožní každému na té párty svobodně tančit, jak se mu chce,“ glosuje problematiku Ondrušová s tím, že diverzifikovaný tým dokáže pracovat efektivněji i činit lepší byznysová rozhodnutí, jelikož se na nich podílí mnoho různých pohledů. „Mnoho předsudků máme zakořeněných, ale jejich odbourávání nám umožňuje vidět lépe svět kolem sebe. A myslím, že se to učíme čím dál tím víc,“ uzavírá Ondrušová.

Jak je na tom Česko s diverzitou? Čím vším může diverzifikovaný tým posunout byznys vpřed? Poslechněte si celou epizodu.

SDÍLET
sinfin.digital