Textilní výroba je u nás poněkud zaostalá. Když chceme zvýšit marže, musíme automatizovat, říká Plemlová

Textilní průmysl má v Česku hlubokou tradici, ale momentálně je spíše na ústupu. Podle zakladatelky značky Unuodesign Petry Plemlové to není tím, že bychom s textilem neuměli, ale spíše nedostatečnou mírou automatizace a robotizace. „České ženy umí šít, jen jich je omezené množství. Ale výroba je tu zaostalá, když ji srovnáme třeba s Polskem nebo nedejbože Tureckem či Čínou, kde už většinu věcí nešije člověk. U nás se držíme řemeslné výroby, ale výsledek je často horší než to, co vypadne z robota, protože chybí strojová přesnost,“ vysvětluje Plemlová. „Marže v textilním průmyslu jsou malé, když je chcete zvýšit, musíte automatizovat,“ dodává.

Plemlová v nové epizodě podcastu Podnikatelka upozorňuje i na to, že na podnikání v odvětví nestačí jen umět šít či navrhovat. „Ono mít e-shop vlastně znamená mít technologickou firmu. Ovládat technologie a umět je ovládat inteligentně je dnes zcela zásadní,“ popisuje Plemlová realitu moderního textilního průmyslu. „Problém ale je, že robotizaci si nemůžete dovolit ve firmě s dvaceti švadlenkami, na to musíte mít milionové obraty a prodávat tisíce výrobků. A toho se dosahuje dost složitě,“ říká Plemlová.

Proč se Petra Plemlová domnívá, že to díky nelehké životní situaci měla vlastně v začátcích podnikání snazší? A jaký význam mají podle ní dobré znalosti matematiky pro podnikání? Poslechněte si celou epizodu.

SDÍLET
sinfin.digital