Mou inspirací je česká příroda, trendy jsou jen proto, aby lidé více nakupovali, říká Kapustová

Audioverze

Lásku k přírodě se jí podařilo přenést do svého podnikání a tak firma Lesen Kateřiny Kapustové začala navrhovat a šít autorské bavlněné povlečení s ručně kreslenými přírodními motivy lesních a lučních prvků. „Důvodem pro vznik byla díru na trhu, kdy jsem sama pro sebe hledala kvalitní povlečení s českými motivy a ne avokádem,“ jak říká zakladatelka Kapustová v dalším díle podcastu Podnikatelka.

Firmu založila v době covidu, který trávila s rodinou na chalupě na Vysočině, a protože často a ráda chodila do lesa, chtěla mít kousek přírody i doma při běžných povinnostech a pracích. „Věděla jsem, že chci mít na povlečení motivy české přírody a tak jsem si začala sama motivy kreslit a připravovat firmu,“ svěřuje se Kapustová.

Pro to, aby ale firma vznikla, si musela spoustu věcí dostudovat a naučit se. „Nyní podle motivu vybírám výtvarníka. Oni to dovedou přenést na papír a pak to přenášíme na látku, která se tiskne v České republice,“ prozrazuje Kateřina detaily přípravy a výroby. Na otázku, zda se řídí trendy, odpovídá: „Jdu proti proudu, trendy nechci sledovat. Neděláme kolekce, děláme vzory, ve kterých lidé mohou spát celý rok. Chtěli jsme začít šít i francouzské povlečení, u nás se mu říká manželské, ale na to musí mít tiskárna šířku stroje aspoň tři metry a to tady v Čechách není. Navíc od každého vzoru si musíme nechat natisknout pět vzorků odstínů, abychom dovedli porovnat barevné odstíny, dodává Kateřina Kapustová.

Firma Lesen dává práci také hendikepovaným lidem a je „zero waste“ a jde tak naproti současným trendům. „Snažím se vidět v lidech to, co umí a čím mohou společnosti přispět. Není pro mě důležité, kolik má kdo diplomů a titulů. Důležité je také to, aby materiál a výrobek v jednotlivých fázích výroby co nejméně cestoval.“ I takto vnímá Kateřina udržitelnost.

Co bylo pro Kateřinu na začátku startu celé firmy nejtěžší? Proč si první rok podnikání nechala jen na testování výrobků a proč je důležité, aby jejich povlečení mohly používat i děti? A bylo těžké s novým brandem prorazit? Poslechněte si další díl podcastu Podnikatelka.

sinfin.digital