Je důležité znát svou cenu a nebát se jí. Udržitelnost neberu jenom jako marketing, říká Poláčková

Audioverze

Nákup tradičních korálků v Polsku během studia přivedl Marii Poláčkovou k objevu, že právě šperky z nich představují v Česku díru na trhu a tak založila vlastní značku ko-ra-le. Po letech v oboru uznává, že u rukodělného byznysu neplatí tradiční podnikatelské a manažerské příručky a odvětvím je nutné si projít vlastní cestou. „Důležitá je hlavně schopnost cenotvorby. Musíte znát svou cenu a nebát se jí. Obzvlášť pokud chcete být udržitelní, tak ji musíte nastavit tak, abyste měli i nějakou rezervu na investice a rozvoj. Mnoho žen si navíc neumí nacenit vlastní čas, který tvorbou tráví,“ říká Poláčková v nové epizodě podcastu Podnikatelka.

Podle Poláčkové je při výrobě ručně dělaných šperků důležité umět sám sebe prodat. „Když nejste průbojní, tak vás objeví leda kamarádky. Musíte aktivně svou tvorbu posílat do světa a dávat o ní lidem vědět. Bez toho i ten nejtalentovanější člověk zůstane sedět ve své dílně,“ vysvětluje Poláčková, která při své tvorbě dbá na udržitelnost a lokálnost. „Udržitelnost pro mě znamená hodně. Nedovedu si představit netřídit odpad, aktivně jsem si vyhledala dodavatele zelených energií, neberu to jen jako marketing. Chtěla bych, abych vše měla recyklovatelné. Udržitelnost je důležitá i v podnikání – dělat věci tak, aby vydržely, ale aby vydrželo i to podnikání jako takové a prostředí kolem nás. Zajímá to nejen mě, ale i naše zákaznice. Za tenhle trend jsem ráda,“ dodává.

Jak řešit udržitelnost v módě? A proč Marie Poláčková ráda podporuje neziskové organizace? Poslechněte si celou epizodu.

V hlavě máme falešný ideál. Každá žena je krásná taková, jaká je, říká Kopalová

sinfin.digital