Skutečnost, že jste z východní Evropy, nehraje roli, pokud je zajímavé to, o čem mluvíte, říká Hepburn

Z jistoty malé české země odjela Tereza Hepburn do Londýna a vyměnila tak relativně stabilní prostředí za jedno z nejkonkurenčnějších ve světě. Na otázku, co pro ni bylo na začátku podnikání nejtěžší, odpovídá, že to byla právě odvaha zkusit to a pak najít klienty. „Začít podnikat nebylo dlouhé váhání. Manžel mi řekl: Tak si založ firmu, já mám taky jednu. Pak už ale neměl čas mi s něčím pomáhat nebo říkat, jak to udělat,“ říká Tereza Hepburn v novém podcastu Podnikatelka.

Jak se Tereze podařilo prosadit ve vysoce konkurenčním prostředí médií a marketingu ve Velké Británii? „Je potřeba jen odvaha a pak už se člověk dostane, kam chce,“ říká Tereza. Že to nebylo úplně jednoduché, následně ukazuje na konkrétních případech. To, co ji odlišovalo od kolegů se zkušenostmi z renomovaných mediálních domů, je unikátnost jejího příběhu a to, jak jej dovedla vyprávět. „Hodně mi pomohla i networkingová skupina britské asociace podnikatelek. Získala jsem dva, tři kontakty a pak už to šlo samo,“ doplňuje Tereza.

Na otázku, jak a čím se liší české a britské prostředí, pohotově odpovídá: „Lidé v Británii chtějí být součástí vaší cesty k úspěchu.“ A dodává, že se ještě nesetkala s člověkem, který by jí úspěch nepřál. Podle Terezy je úspěch týmová práce a ne něco, k čemu se člověk dostane sám. Ze své zkušenosti dále optimisticky dodává, že ženy jsou ochotny se o úspěch podělit, přát si ho a pomoci si. „Trh je tady přece obrovský a místo je tam pro každého,“ říká s úsměvem úspěšná podnikatelka.

Tereza je také autorkou dětské knihy Ježek Bodlinka, která ač je určena pro děti, obsahuje také koučovací a psychologické otázky, aby lépe porozuměly textu. Kniha vyšla nejen v angličtině ve Velké Británii, první díl v roce 2021 vydal i Albatros. Další díl pokračování příběhů o ježkovi a jeho zvířecích přátelích bude na pultech knihkupectví v příštím roce.

Co si Tereza myslí o AI a může ji ohrozit v její práci? Jaké má zkušenosti z britského byznysového prostředí? A jak se prosadit? I o tom mluví v inspiracemi nabité epizodě podcastu Podnikatelka Tereza Hepburn. 

sinfin.digital