K výrobě kimon na běžné nošení mě inspiroval bojový sport. Pro ženu je to ideální oblečení, říká Balson

V módní branži platí, že fantazii se při inspiraci meze nekladou. Příkladem je i Veronika Balson, majitelka e-shopu Purply, která otevřeně přiznává, že inspirací pro založení vlastní značky jí byl bojový sport. „Moje tvorba je hodně ovlivněna jiu-jitsu, které mě přivedlo k Japonsku a jeho filosofii, ale hlavně šlo o mé první setkání s kimonem. Když jsem udělala první vlastní střih kimona, zjistila jsem, že jeho zavinování je pro nás ženy ideální. Naše tělo se totiž s časem mění a takovéto oblečení nám umožní cítit se pokaždé skvěle,“ říká Balson v nové epizodě podcastu Podnikatelka.

Kimono jako takové je podle Balson specifickou kapitolou v rámci odívání, dokonce se dá studovat jako samostatný obor. „Má sice vlastní přísná pravidla, ale my jsme spolu s mou matkou, s níž jsme firmu spoluzaložily, vymyslely střihy vlastní, které jsou kimonem inspirovány tak, aby je bylo možné bez problémů inkorporovat do našich evropských podmínek a člověk při jejich nošení nevypadal, jako že přišel do práce v kostýmu,“ vysvětluje Balson s tím, že u kimona je zásadní i kvalita použitých materiálů. 

„V Česku rády ženy nakupují, ale ne za tak vysoké částky. I proto se snažím jim ukazovat spektrum toho, do čeho mohou v oblečení investovat, protože z mého pohledu koupě kvalitního oblečení skutečně investicí je, protože ho můžete nosit roky. Víte, že to bude stát více, ale nebojíte se to za to dát. Není to jen o ceně, ale hlavně o tom, co za ní je,“ uzavírá Balson.

Čím vším inspiruje Veroniku Balson v její tvorbě Japonsko? Jaké to je založit a vést oděvní značku spolu se svou matkou? Poslechněte si celou epizodu.

sinfin.digital