Začínat je složité, ale máte touhu dobýt svět. Těžší je překonat stav, kdy vám docházejí síly a vyhoření je na dosah, říká Tomková

Během podnikání zažila několik krizí, jednou z těch nedávných bylo i období pandemie covidu-19. „Když začal covid, všichni začali šít tepláky. Co si budeme povídat, pro náš obor to byla tragédie. Jedna moje klientka mi řekla: Promiň, já nic nepotřebuji, jsem celý den jen v pyžamu,“ říká Eliška Tomková, zakladatelka módní značky Elisha. Výpad poptávky její firma ustála a do sortimentu přibyly různé pohodlné prvky. „Něco nám tam úplně zůstalo, třeba taková guma v pase v kalhotách je skvělá věc,“ dodává Tomková.

K módě se nepochybně váže i téma udržitelnosti. „Pro mě udržitelnost neznamená jen kupovat udržitelné látky, to jsou ty líbivé věci, na které lidi rádi slyší, ale já vnímám udržitelnost hlouběji. Jestli ta firma funguje delší dobu, jestli zaměstnáváte lidi a platíte za ně odvody, jestli mají vhodné pracovní prostředí. To je pro mě stejně důležité jako ta stránka materiálů,“ zdůrazňuje Tomková.

Pro úspěch v podnikání je podle ní důležité mít odvahu jít si za svým. „Vždy existují překážky, vždy vám bude někdo říkat, že to až tak dobrý nápad není a že to nedokážete, ale jiná cesta není než to dělat,“ konstatuje.

Co nejčastěji chtějí české zákaznice? A jakou kolekci připravila Eliška Tomková na léto? Poslechněte si celou epizodu.

sinfin.digital