Pokojové rostliny jsou náročné na přepravu. Vysypaná hlína zkazí radost z nákupu, říká Bodnárová

Vášeň pro pěstování pokojových rostlin se pro Zuzanu Bodnárovou stala zdrojem obživy. Spoluzakladatelka projektu a e-shopu Dej mi pokojovku se svým manželem prodává pokojové rostliny jak do bytů, tak do restaurací, bister nebo kaváren a soustředí se i na osvětu, jak o rostliny správně pečovat. Podle Bodnárové je největší výzvou správné zasílání rostlin zákazníkům. „Zabalit pokojovku je nesmírně náročné. Je to velmi křehké zboží, které navíc není nijak pojištěno u dopravce, takže veškeré riziko na sebe bereme my,“ vysvětluje Bodnárová. „Jde nejen o to, aby se nevysypal substrát, protože nikdo si nechce při otevírání na sebe vysypat hlínu, to úplně kazí radost z nákupu, ale i o to, aby se rostlina nijak nepoškodila a nepodlehla vlivům počasí,“ dodává.

Bodnárová v nové epizodě podcastu Podnikatelka popisuje, jaké byly její podnikatelské začátky. „Očekávali jsme velký počet i objem objednávek, ale ty na začátku nepřišly, ač jsme měli vybudovanou základnu fanoušků na sociálních sítích. Jak se ale ukázalo, to nestačí a musíte investovat do marketingu, ať vás lidé znají i jinde,“ říká Bodnárová.

Sociální sítě ale podle ní stále patří k významným prodejním kanálům. „Máme tam pestrou škálu sledujících, co nás šíří dál a doporučují nás, ale máme také klasickou prodejnu, kam chodí spousta lidí,“ doplňuje Bodnárová.

V blízké budoucnosti se chce v rámci projektu Dej mi pokojovku soustředit na akvaponické pěstování. „Jde o moderní způsob pěstování ve vodě, v níž jsou ryby, které zároveň poskytují rostlinám hnojivo. Zároveň jde o dobrý krok k udržitelnosti, protože takto bychom si mohli rostliny, které v současnosti kupujeme v Holandsku, pěstovat u nás v Česku,“ uzavírá Bodnárová.

Jaké výhody vidí Zuzana Bodnárová ve společném podnikání s manželem a jaký má recept na skloubení podnikání s mateřstvím? A jak může fungovat předplatné na pokojovky? Poslechněte si celou epizodu.

sinfin.digital