Můžete na Facebooku používat slovo olympiáda? Zeptali jsme se expertů

Jan Januš

Napsat na okna restaurace, že zvete návštěvníky na speciální olympijské menu spojené se sledováním hokeje, není možné jen tak. Jde totiž o reklamu, k níž musíte mít svolení. Jinak riskujete pokutu a soud. Použití olympijské symboliky jako jsou například kruhy, vlajka či emblémy, ale rovněž slov olympijský a olympiáda, má totiž přesně daná pravidla. INFO.CZ je pro vás ve spolupráci s několika odborníky na právo duševního vlastnictví u příležitosti dnešního zahájení zimních olympijských her zmapovalo.

Jako běžní fanoušci a ve svém volném čase můžete na sociálních sítích hodnotit jednotlivé sportovní výkony a použití slova olympiáda se při dodržení běžných pravidel chování nemusíte obávat. Problémy ale mohou nastat ve chvíli, kdy byste olympijskou symboliku použili v souvislosti se svým podnikáním nebo třeba i zaměstnáním. Tedy pro komerční účely.

Měl by mít prezident právo navrhovat zákony? Komentář Karla Havlíčka

sinfin.digital