Budoucnost kouření je v nikotinových sáčcích, věří tabáková firma. V Česku vidí „masivní potenciál“

Počet kuřáků na západních trzích vytrvale klesá a velké tabákové firmy tak musí neustále přicházet s novými nápady a výrobky, které by tento trend obrátily. Nedávno na český trh vstoupily s přístroji na zahřívání tabáku, jako je IQOS či glo, nyní zkoušejí další cestu. Přichází s vylepšeným žvýkacím tabákem, který namísto samotného tabáku obsahuje eukalyptus, celulózová vlákna z borovice, aromatické látky a nikotin. Podle šéfa společnosti British American Tobacco (BAT) pro střední a východní Evropu a Skandinávii Sachy Ruffiera mají nikotinové sáčky „masivní potenciál“. I proto BAT na začátku léta na český trh vstoupil s výrobkem nazvaným LYFT. „Po prvních dvou měsících jsme zatím velmi spokojeni s tím, jaký je o LYFT mezi českými konzumenty zájem,“ říká firma, pro kterou jsou nové produkty cestou k vlastní udržitelnosti.

Sáčky s ochucenou nikotinovou náplní, která ve výsledku nahradí tradiční cigaretu. Jenom bez mnoha nežádoucích efektů, které jsou s kouřením spojené: Bez karcionogeních látek, zežloutlých zubů, zápachu či obtěžování okolí. Taková může být podle velkých tabákových výrobců budoucnost užívání tabáku.

Firmy jako British American Tobacco (BAT) či Philip Morris International (PMI) na západních trzích čelí stále výraznějšímu odlivu zákazníků od klasických cigaret k alternativním výrobkům a právě nikotinové sáčky jsou jednou z velkých sázek tabákových hegemonů na budoucí růst. Ostatně, jen evropský trh snusu, tedy žvýkacího tabáku, mezi který se tyto nikotinové sáčky řadí, by měl expandovat asi sedmiprocentním tempem a během tří let dosáhnout šesti set milionů dolarů. 

Maňák: Kuřáci na daňovém skřipci. Stát chce „navěky“ zdražovat cigarety

sinfin.digital