Škodovka je perla k nezastavení, píše renomovaný německý deník

Igor Záruba

Mladoboleslavská Škoda Auto je poklad. Tvrdí to renomovaný německý deník Handelsblatt, mezi jehož priority patří zpravodajství a analýzy z automobilového průmyslu. Škodovka prodala do poloviny letošního listopadu víc vozů v porovnání s rokem 2015 a nová terénní auta mohou tento vzestup ještě umocnit.

V řeči čísel si stojí Škodovka následovně: od ledna do půlky listopadu si našel nové majitele rovný milion výrobků této značky, kdežto vloni potřeboval podnik k dosažení stejné mety plných 12 měsíců. O tahounu poptávky mají analytici jasno – hlad stoupá zejména v Číně, ovšem pozadu nezůstávají ani „staré trhy“ v Evropě.

Listopadový růst odbytu ve Škodě Auto (meziročně v %)  

  • Svět: 9,6
  • Čína: 12,1
  • Evropa: 9,1

„Škoda, která náleží do skupiny Volkswagen rovné čtvrt století, se změnila z nenápadného a decentního výrobce v perlu celého koncernu. Operativní výnosnost z obratu činí 9,2 procenta, přičemž Audi hlásí 8,9 procenta a VW dokonce jen 1,6 procenta,“ vypočítává Handelsblatt. Tržní podíl Škodovek v EU vzrostl během poslední dekády z 2,4 na 4,3 procenta.

Zapomeňte na skandál. Volkswagen se stane největší automobilkou světa, předstihne Toyotu

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital