Model Alpha Dia, který na sociálních sítích vzbudil vášnivé debaty, když se objevil v letáku obchodního řetězce Lidl, je v Česku znovu vidět. Jak upozornil server Médiář, do kampaně ho zařadil prodejce čínských smartphonů Xiaomi.
Firma Lion Mobile, která v Česku prodává zmíněné smartphony, vsadila na popularitu černošského modela. Alpha Dia tak tentokrát bude propagovat čínskou značku mobilních telefonů.
„Když můžeme kupovat elektroniku z Číny, nevidím důvod, proč bychom nemohli vídat reklamní fotky s černošským modelem. Přijde mi to naprosto přirozené,“ citoval Médiář jednatele firmy Lion Mobile Jiřího Opletala.
Podle jeho slov společnosti nezáleží na barvě kůže modelů, kteří v kampaních vystupují. „V Xiaomimobile jsme samozřejmě zvyklí komunikovat například s Číňany. Jsou to úplně odlišní lidé. Jejich zvyky, kultura nebo způsob jednání. Nemá smysl ale předstírat, že takhle odlišní lidé neexistují. Považuji to za hloupé a omezené. I proto jsme nafotili tyhle fotky. Na barvě kůže, nebo původu nám prostě nezáleží,“ dodává.
Černošský model Alpha Dia se v Česku uvedl začátkem ledna. Jeho fotografie v letáku s nabídkou pánské módy pobouřily některé lidi na sociálních sítích.
„V našich letácích věnujeme veškeré úsilí propagaci našeho zboží a jakoukoli rasovou manipulaci či upřednostňování naprosto odmítáme. Vzhledem ke skutečnosti, že Česká republika je součástí Evropy, ve které žijí lidé různých národností i různé barvy pleti, považujeme modelky a modely v našich reklamních letácích za naprosto v pořádku,“ hájil se tehdy Lidl.
Kauzy si všimly i německé deníky. Českou reakci tehdy nechápal žádný z nich. V rozhovorech pro média Dia prozradil, že spíše než v pracovním životě se s problémy potýká v tom osobním. „Ve vlaku na mě lidé v posledních letech stále častěji házejí nepříjemné pohledy nebo musím poslouchat hloupé komentáře,“ řekl.