Dostali jste chuť na víno z Moravy? Pozor na láhev! Vše může být úplně jinak

Některá moravská vinařství prodávají pod svou značkou víno, které pochází ze zahraničí, zejména ze Slovenska, a láhev přitom budí dojem, že se jedná o víno z Moravy. Zákon to sice (zatím) nezakazuje, ovšem tento způsob klamání zákazníka zpochybňuje smysl státní podpory moravského vína a může ovlivnit i současnou debatu o zavedení spotřební daně. Jak svaz vinařů, tak ministerstvo zemědělství slibují nápravu.

Jednou z firem, které pod svou značkou nabízejí zahraniční víno, je například známé Vinařství Mutěnice. Podnik, který sám sebe označuje za jeden z největších vinařských podniků v zemi, ověnčený řadou cen, minulý týden v řetězci Lidl nabízel „sedmičku“ vína Pálava za 49 korun.

I když hlavní etiketa s nápisem Vinařství Mutěnice vyvolává dojem, že se jedná o víno z Moravy, na tzv. „zadní etiketě“ je malým písmem uvedeno „víno ze Slovenska“. A v moravském vinařství bylo pouze „plněno do lahví“.

Pálava „z Mutěnic“ zepředu a zezadu. Foto: Marek Kerles
sinfin.digital