Hero & Outlaw zabojuje o PR „Oscara“. Projekt 13 minut se v Cannes dostal mezi nejlepší kampaně světa

PR agentura Hero & Outlaw Marka Hanče a Ivo Půra se na festivalu reklamní kreativity ve francouzském Cannes probojovala se svým projektem 13 minut na shortlist nejlepších PR kampaní světa. Ve čtvrtek večer tak zabojuje o jednu ze sošek Lva, považovaných za reklamní Oscary. 

Kampaň 13 minut je první českou kampaní, která se v Cannes na shortlist probojovala. „Jsme vážně hrdí na to, že se projekt vytvořený pro Českou asociaci pojišťoven dostal na shortlist letošního festivalu, a to právě v kategorii PR. Zrovna PR přístup na celé kampani byl něco, na čem jsme stavěli od začátku, včetně zapojení veřejnosti i médií. Je to jediný český projekt, který se probojoval až do finále této prestižní kategorie,“ uvedl pro INFO.CZ Marek Hanč, jeden ze zakladatelů agentury.

13 minut je kampaní proti nepřiměřené rychlosti na silnicích. Název odkazuje na průměrný čas, který řidič ušetří na cestě z Prahy do Brna, pokud překračuje povolenou rychlost o 20 kilometrů za hodinu – o rychlost, při níž významně narůstá riziko vážné nehody.

Pilířem kampaně je dokument, který vzniknul v režii Víta Klusáka, jenž s viníky dopravních nehod rekonstruoval jejich nehody včetně fatálních následků. Přináší tedy pohled řidičů, kteří ve vteřině nevratně zasáhli do života jiných, „protože na to šlápli“. Zároveň také ukazuje, jaké to je s takovou vinou žít a zda se s tím dá vyrovnat.

„Nehody způsobené nepřiměřenou rychlostí nejsou doménou jen pirátů silnic. Minuty za volantem někdy doháněl každý z nás. S rychlostí ale roste i riziko vážné dopravní nehody s tragickými následky. Snaha dohnat pár minut se ve vteřině může změnit v tragédii, kterou už nelze vrátit zpět,“ uvedl při startu kampaně výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek.

Kromě dokumentu osvětovou kampaň doplnily i televizní a rozhlasové spoty, podporu projektu poskytla i řada odborníků z oblasti dopravního výzkumu, dopravní bezpečnosti, psychologie nebo zástupci záchranných složek a influenceři na sociálních sítích. Do kampaně se zapojili i automobiloví nadšenci a známé osobnosti ze světa kultury. 

„Klíčem pro úspěch byl silný příběh a výběr toho správného tvůrce, který dokázal emoce přenést přímo k divákům. Takže velké uznání Vítu Klusákovi a společnosti Hypermarket Films, kteří stojí za vznikem dokumentu o osudech viníků tragických dopravních nehod. Film dokázal skvěle představit velmi silné příběhy, které donutily české řidiče, aby se zamysleli nad svým chováním na silnicích. A samozřejmě velký dík našim kolegům z agentury Hero & Outlaw a také agenturám McCann Prague a Renegadz, se kterými kampaň vznikala,” uzavírá Marek Hanč.

Dokument 13 minut si můžete přehrát ZDE.

Nejlepší reklamy světa okouzlily Cannes. Printová kampaň, která vůbec nebyla vytištěna, virál za 700 liber, nebo černá reklama na vakcíny

V debatě (nejen) o potratech zaniká to podstatné. Amerika je „jiný svět“, hodnotit ji z evropského pohledu nemá a nedává žádný smysl

Martin Kovář

Rozhodnutí Nejvyššího soudu USA ohledně zrušení federálního práva na potrat z minulého týdne „otřáslo“ nejen Spojenými státy americkými, ale i, jakkoli je to poněkud komické, i českými sociálními sítěmi, na nichž ateistická, progresivistická levice zoufale kvílela o „návratu Ameriky do středověku“, zatímco křesťanská konzervativní pravice jásala, že za oceánem už nebude možné „zabíjet plody v třiadvacátém týdnu těhotenství jako dosud“. Třebaže to neplatí pro všechny texty, které jsem na toto téma četl, řada autorů je psala z „ideologického úhlu pohledu“, aniž vzala dostatečně v potaz, jak složitou a z Evropy těžko uchopitelnou zemí USA v historii byly a dodnes jsou, byť jsou jejich post-kolumbovské dějiny mnohem kratší než dějiny starého kontinentu. A právě z toho vycházelo tolik nepochopení, zkratkovitých úvah a závěrů.

Přečíst celý článek
sinfin.digital