Letošní marketingové ceny Effie ovládl digitál. Grand Prix získala kampaň Datartu, nejvíce ocenění si odnesla agentura McCann

Jubilejní 25. ročník nejvýznamnější tuzemské marketingové soutěže Effie Awards Czech Republic zná své vítěze. Velká porota během slavnostního večera udělila 44 cen ve 12 soutěžních kategoriích i tři zvláštní ocenění. Grand Prix Effie 2022 získala agentura WMC Grey za kampaň „Dopravart, Rychlart, Chytrart“ pro klienta Datart, nejvíce cen si odnesla agentura McCann s devíti „zářezy“.

Česko zná své nejefektivnější kampaně letošního roku. Během galavečera v prostorách Kina Lucerna je vyhlásili porotci ceny Effie Awards Czech Republic, kteří se při svém rozhodování soustředili právě na efektivitu. Porota složená ze zástupců zadavatelů reklamy, komunikačních a mediálních agentur, výzkumných společností, novinářů a odborníků na marketing a komunikaci udělila celkem 44 cen ve 12 oborových kategoriích a tři zvláštní ocenění.

Letošní ročník patřil digitální komunikaci, která se dočkala hned několika nových kategorií. „S rozvojem digitálních komunikačních kanálů, který ještě akcelerovala covidová omezení, každým rokem vzrůstá význam digitálních kampaní a je jedině dobře, že se jim nyní dostane pozornost, kterou si právem zaslouží,“ komentuje rozšíření počtu oceňovaných kategorií Marek Hlavica, ředitel Asociace komunikačních médií (AKA), která je zároveň pořadatelem Effie.

Vrcholem večera bylo vyhlášení Grand Prix Effie 2022 – vítěze zvolila porota z užšího výběru vítězů oborových kategorií přímo na místě. Cenu si nakonec odnesla agentura WMC Grey za kampaň Dopravart, Rychlart, Chytrart pro Datart. „Volba vítěze Grand Prix byla v tomto ročníku, stejně jako každý rok, velmi obtížná. Všechny soutěžící projekty zaznamenaly mimořádné výsledky,“ říká Hlavica.

sinfin.digital