V nesprávnou chvíli na nesprávném místě. Kdo byl polský řidič zavražděný v Berlíně?

Michaela Kratochvílová

20. 12. 2016 • 13:36

S novým dnem vyplouvají na povrch další okolnosti události, která otřásla celým světem. Do návštěvníků vánočního trhu v Berlíně najel kamion s polskou státní poznávací značkou. Podezřelého 23letého muže z Pákistánu zadržela policie, na sedadle spolujezdce byl nalezen mrtvý Polák. Podle polských médií jde o 37letého Lukasze, bratrance majitele spedice.

První obětí teroristického útoku se s největší pravděpodobností stal 37letý řidič kamionu společnosti Ariel Zurawski jménem Lukasz. O skutečnosti informoval polský zpravodajský portál Fakt24.pl. Šofér přivezl do německé metropole zásilku oceli z Itálie, kam se měl později opět vrátit, a čekal na vykládku, ke které mělo dojít v úterý v 8 hodin ráno.

Řidič pracoval pro firmu patnáct let a byl bratrancem majitele firmy. Jeho okolí jej popisuje jako tichého, příjemného a nekonfliktního člověka, měl ženu a sedmnáctiletého syna. „Ráno přijel v osm na firmu, ale nechtěli ho vyložit, řekli mu, ať přijde druhý den zase v osm. A tak tam čekal do druhého dne. Mluvil jsem s ním kolem poledne. Říkal, že je to zvláštní okrsek, protože jediní Němci, které tam potkal, byli ti, kteří pracovali v kanceláři společnosti, kam vezl náklad,“ uvedl Ariel Zurawski, majitel firmy.

Poslední hovor s řidičem absolvoval šéf spedice ve tři hodiny odpoledne. O čtyřicet minut později někdo podle údajů z GPS nastartoval kamion. Polská média uvádějí, že je vysoce pravděpodobné, že se pokoušela další osoba naučit těžké vozidlo řídit. Následně stál náklaďák až do večera nerušeně na místě odstávky.

Fakt24.pl rovněž informuje o tom, že tělo polského řidiče mezitím identifikoval jeho příbuzný. Na tváři měl prý četné modřiny, které ukazovaly na boj. Současně byly na jeho těle patrné stopy poranění ostrým předmětem.

Lukaszův nadřízený považuje za vyloučené, že by kamionem po Berlíně jezdil jeho příbuzný. „Nemohl jet, protože by mu to nepovolil tachograf, měl pauzu, ne dobu řízení. Na místo dojel dopoledne a začal povinnou přestávku. Patřil mezi ty řidiče, kteří by nikdy nepřetáhli povolenou dobu pro řízení, ani o pět minut. Někdo musel jeho vůz unést,“ tvrdí s jistotou Ariel Zurawski.

SDÍLET