Nejdřív žádost o miliardy, pak boj o moc. Komunikační profesionálové v krizi připomínají slony v porcelánu

KOMENTÁŘ VOJTĚCHA KRISTENA | Tak trochu stranou zájmu většiny médií nedávno prošuměla zpráva, že Asociace komunikačních agentur (AKA) má nového prezidenta Jana Binara. Předchozí prezident, Marek Slezák, byl už po několika týdnech ve funkci nečekaně odvolán. Za podivným vývojem má být vnitřní boj dvou křídel Asociace, respektive dvou nadnárodních reklamních koncernů. Ten ale nemohl přijít v horší čas; ještě nedávno AKA po státu požadovala pro komunikační sektor přes dvě miliardy korun, nyní všem ukazuje, že se za krize nedokáže semknout a vystupovat čitelně. To, jak by komunikační profesionálové měli vědět, není dobrá výchozí pozice do dalších jednání.

Pokud by někdo měl mít umění komunikace skutečně v malíku, jsou to komunikační agentury. Tedy různé „reklamky“, „mediálky“, případně aktivační agentury; firmy, které vykouzlí tak působivé reklamy, že kvůli nim do košíku přihodíte i věci, které vůbec nepotřebujete. Tyto firmy jsou v Česku sdružené v Asociaci komunikačních agentur, profesním hnutí, které chce svůj obor kultivovat, zajišťovat mu příznivé podnikatelské prostředí a budovat mu dobré jméno. Právě s tím má ale v poslední době problém.

Tato „výběrová organizace nejvýznamnějších subjektů v oblasti komerční komunikace“ se totiž podle oborových médií ocitla ve vnitřním mocenském boji, kdy proti sobě mají stát dva významné nadnárodní koncerny komerční komunikace WPP a IPG. O co přesně jde? Na konci května skončil po osmi letech prezident Asociace Jan Binar (jinak také šéf tuzemské pobočky agentury McCann spadající pod IPG) a nově byl do čela asociace zvolený ředitel agentury Boomerang Communication Marek Slezák. Jenže ten ve funkci pobyl jen několik týdnů. Část Asociace spojená se starým vedením měla od chvíle jeho zvolení osnovat, jak se jej zbavit, píše web Mediář. Důvodem bylo, že Slezák měl mít příliš blízko k agenturám druhého velkého koncernu WPP.

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital