Tři státníci a jeden Babiš na Primě, kampaň ANO s chybou a dohled nad ministry

Máme za sebou první skutečnou předvolební debatu. Ivan Bartoš, Marian Jurečka a Jan Hamáček ji zvládli slušně, zato Andrej Babiš zcela pohořel. K tomu hnutí ANO potkal další malér, kdy si nezaregistrovalo doménu se svým ústředním heslem, obsadila mu ji SPOLU a spustila na ní vlastní antikampaň. Úřad pro dohled nad stranami varoval před zneužíváním vládních funkcí k volební agitaci. Toť k dění předvolebních kampaní za uplynulý týden.

Babiš se na Primě musel cítit jako nahý v trní

Na CNN Prima News proběhla první opravdová debata lídrů. V podstatě taková zahřívací, s tématy jako očkování, penze či rozpočet. Nic s čím by zkušení politici měli mít problém. Také ho většina z přítomných neměla, předsedové Pirátů, KDU-ČSL a ČSSD zvládli diskusi standardně, a to včetně dotazů z publika. Ten čtvrtý ale nepochopitelně vybouchnul. 

Předseda ANO nedokázal odpovědět ani na prosté otázky typu, jak zabránit štěpení společnosti, či proč netáhneme v krizi za jeden provaz. Zato pak Andrej Babiš skákal Ivanu Bartošovi a Marianu Jurečkovi neustále do řeči, a to tak neomaleně, že ho pirátský lídr pro jeho nevychovanost učitelsky pokáral – za bouřlivého potlesku publika. Zatímco ti tři obstojně prodali program i vlastní vůdčí schopnosti, premiér působil, jako by se vůbec nepřipravoval. Tohle si marketéři ANO za rámeček nedají a ten rozbor po debatě jim nezávidím. 

Co z toho všeho plyne pro nás občany? Můžeme čekat ještě masivnější vymývání mozků a ještě důslednější snahu zakrýt povahu a neprofesionalitu Andreje Babiše, omezování jeho střetů s živou realitou a soupeři a jejich nahrazování virtuálním obrazem na sociálních sítích. Tam je hrdina, ve skutečném světě se cítí jako nahý v trní. Jeho tým to bude chtít zamaskovat, protože co by na to asi řekli voliči, kdyby viděli, že „král je nahý“?

Zbytek textu je pro předplatitele
dále se dočtete:
  • Jakou dvojí potupu zažil minulý týden Andrej Babiš?
  • A proč není nic špatného na tom, že ministři dělají kampaň?
sinfin.digital