Audioverze
Nejsou to ani boty, ani ponožky, ale prostě ponožkoboty. Netradiční obuvi Skinners se ve světě daří, po pěti letech od založení společnosti Michaelou Matějkovou a Petrem Procházkou se české ponožkoboty prodávají ve sto dvaceti zemích a k zákazníkům jich zamířilo už bezmála 400 tisíc párů. „Na počátku byl kamarád, který si poranil nohu a nemohl chodit v botách, ale jen v ponožkách. To Petra inspirovalo a tak doma ušil vlastní prototyp ponožkobot. Teď už je technologie výroby Skinners úplně jiná,“ říká Matějková v nové epizodě podcastu Podnikatelka.
Jméno obuvníka
Tomáše Bati proslavilo Českou republiku a jeho boty obouvaly
miliony lidí po celém světě. Ani dnes v Česku nechybí inovátoři,
kteří se stali průkopníky moderní odnože takzvaných
ponožkobot. Michaela Matějková spolu s Petrem Procházkou založili
značku Skinners, která se úspěšně prodává ve sto dvaceti
zemích a trh i zájem zákazníků stále roste. „Chceme dělat
věci, které jsou funkční a multifunkční. Vnímáme, že Skinners
mají globální potenciál. Když máte produkt a klientelu, tak to
nechcete dusit. Víte, že máte potenciál udělat z toho globální
firmu, ale ten potenciál je zároveň i trochu svazující. Když si
představíte, že byste se třeba měli na nějakou dobu přesunout
do USA, kde už teď je široká základna zákazníků, tak už to
poněkud zasahuje do života,“ říká Matějková. „Snažíme
se, aby náš produkt byl super minimalistický, ale technologie a
výroba je docela složitá, což lidé na první pohled nevidí.
Baví nás inovace, jsem na pomezí pletařského a obuvnického
průmyslu a snažíme se v obou odvětvích vzdělávat a více do
nich proniknout. Koketujeme už i s 3D tiskem,“ popisuje vizi
Skinners.
Proč je podle Matějkové
nejdůležitější mít v podnikání vizi? Proč se nebojí, že
jejich výrobek bude kopírován a ochotně sdílí poznatky o něm s
ostatními výrobci? Poslechněte si celý podcast nebo se podívejte na video verzi pro předplatitele.