Česko a české výrobky mají v Myanmaru dobré jméno. Je na co navazovat, říká Hyniová

Myanmar, dříve známý pod jménem Barma patří k exotickým zemím, o kterých toho většina lidí mnoho neví. Andrea Hyniová se po kariéře na ministerstvu zahraničí rozhodla, že se právě tato asijská země stane jejím domovem i místem, kde začne podnikat. Velký potenciál podle jejích slov stále má to, že Česko, respektive ještě Československo, má v Myanmaru stále dobré jméno. „Po osamostatnění Barmy po druhé světové válce se Československo stalo jejich čtvrtým obchodním partnerem. Dobrému jménu se tam těší i české výrobky. Třeba traktor Zetor měli dlouhé roky vystavený před ministerstvem zemědělství,“ vysvětluje Hyniová. „Je tedy skutečně na co navazovat,“ dodává podnikatelka.

Hyniová, která v Myanmaru spolu s manželem vede jak firmu na import českého skla, tak firmu naopak na podporu exportu místních zemědělských produktů, v nové epizodě podcastu Podnikatelka popisuje i to, jak se v zemi vyvíjí podnikatelské prostředí pro ženy. „Jako jedinou cizinku mě přijaly do barmské asociace podnikatelek. Panuje mezi nimi velká solidarita a soudržnost, což mezi muži není tak obvyklé. Ženy se tu od otevření země v roce 2010 věnují mnoha oborům, některé podnikají ve výrobě, jiné v zemědělství, další se zase věnují turistickému ruchu. Jsou mezi nimi extrémně schopné manažerky,“ říká Hyniová.

Co je nezbytné pro podnikatelský úspěch v Myanmaru a exotických zemích obecně? V čem všem spočívá podnikatelský potenciál zrovna Myanmaru? Poslechněte si celou epizodu.

Když jsou peníze vaší jedinou motivací, je to špatně. S projektem musíte růst i vy sami, říká Macková

SDÍLET
sinfin.digital