Úspěšné ženy do politiky nechtějí a já se jim nedivím, říká Králová

Sice se to celosvětově zlepšuje, politika ale stále ještě trpí nedostatkem žen, říká zakladatelka Institutu politického marketingu Alžběta Králová v nové epizodě podcastu Podnikatelka. „I v tom politickém marketingu jsem jako žena tak trochu výjimkou,“ dodává. Úspěšné ženy v Česku podle Králové do politiky nechtějí, pořád ji totiž vnímají jako prostředí bez absence fair play, do kterého se nechtějí namočit. „Když se podíváme na dění v Poslanecké sněmovně, tak se jim vlastně ani nedivím,“ říká Králová.

V politice stále ještě převažují muži nad ženami, v té české obzvlášť. Podobně je na tom i politický marketing. Jak říká zakladatelka Institutu politického marketingu Alžběta Králová, i ona je spíše výjimka potvrzující pravidlo. K oboru Králová přičichla po studiích politologie v USA, kde se účastnila volební kampaně a zatoužila disciplínu, která je ve Spojených státech běžnou součástí politického života, rozšířit i v našich podmínkách.

„Chtěla jsem do Česka přinést profesionalizaci tohoto u nás trochu démonizovaného oboru. Když jsme přišli s nápadem na založení Institutu politického marketingu, tak se nám i vysmívali, že to tu nebude fungovat. No a dnes je politický marketing dennodenně skloňovaným pojmem,“ ohlíží se za svými začátky Králová. 

Podle Králové se situace nerovnoměrného zastoupení žen v politice zlepšuje, byť v Česku pomaleji než na Západě. „Pro mnohé ženy je politika pořád něčím, do čeho se nechtějí namočit. V Česku moc nevidím vůli úspěšných žen kandidovat. Když se podíváme na dění v Poslanecké sněmovně, tak se jim ani nedivím,“ komentuje situaci Králová. „Myslím, že s více ženami by politická kultura byla lepší a kultivovanější. Politiku by to trochu zjemnilo a i ta rétorika by nemusela být tak vulgární a konfliktní,“ dodává.

Jak by žena-politička měla budovat svůj osobní brand? A proč by politici neměli podceňovat politický marketing? Poslechněte si celý podcast.

Mediaci se dokáže naučit každý. Nehledám pravdu, ale společný zájem stran sporu, říká Bělková

sinfin.digital