Sice se to celosvětově zlepšuje, politika ale stále ještě trpí nedostatkem žen, říká zakladatelka Institutu politického marketingu Alžběta Králová v nové epizodě podcastu Podnikatelka. „I v tom politickém marketingu jsem jako žena tak trochu výjimkou,“ dodává. Úspěšné ženy v Česku podle Králové do politiky nechtějí, pořád ji totiž vnímají jako prostředí bez absence fair play, do kterého se nechtějí namočit. „Když se podíváme na dění v Poslanecké sněmovně, tak se jim vlastně ani nedivím,“ říká Králová.
V politice stále ještě převažují muži nad ženami, v té české obzvlášť. Podobně je na tom i politický marketing. Jak říká zakladatelka Institutu politického marketingu Alžběta Králová, i ona je spíše výjimka potvrzující pravidlo. K oboru Králová přičichla po studiích politologie v USA, kde se účastnila volební kampaně a zatoužila disciplínu, která je ve Spojených státech běžnou součástí politického života, rozšířit i v našich podmínkách.
„Chtěla jsem do Česka přinést profesionalizaci tohoto u nás trochu démonizovaného oboru. Když jsme přišli s nápadem na založení Institutu politického marketingu, tak se nám i vysmívali, že to tu nebude fungovat. No a dnes je politický marketing dennodenně skloňovaným pojmem,“ ohlíží se za svými začátky Králová.
Podle Králové se
situace nerovnoměrného zastoupení žen v politice zlepšuje, byť
v Česku pomaleji než na Západě. „Pro mnohé ženy je politika
pořád něčím, do čeho se nechtějí namočit. V Česku moc
nevidím vůli úspěšných žen kandidovat. Když se podíváme na
dění v Poslanecké sněmovně, tak se jim ani nedivím,“
komentuje situaci Králová. „Myslím, že s více ženami by
politická kultura byla lepší a kultivovanější. Politiku by to
trochu zjemnilo a i ta rétorika by nemusela být tak vulgární a
konfliktní,“ dodává.
Jak by žena-politička
měla budovat svůj osobní brand? A proč by politici neměli
podceňovat politický marketing?
Poslechněte si celý podcast.