Firmy, které nebudou směřovat k udržitelnosti, tu zkrátka za pár let nebudou, říká Chaloupková

Michaela Chaloupková, nejvýše postavená žena v rámci skupiny ČEZ, bývá pravidelně zařazována mezi nejvlivnější ženy českého byznysu. Jako vrcholová manažerka sleduje aktuální trendy jak ve směřování firem, tak mezi zaměstnanci. U těch do budoucna jako zásadní faktor pro úspěch vidí flexibilitu a schopnost přizpůsobit se situaci, u firem pak směřování k udržitelnému rozvoji. „Kdo se tímto směrem nevydá, ten tu zkrátka za pár let nebude,“ říká Chaloupková. „Je to tlak veřejnosti. Pokud se firmy nebudou chovat udržitelně, nebudou mít podporu veřejnosti a ve finále ani vlastních zaměstnanců,“ dodává.

Ačkoliv je Chaloupková považována za jednu z nejvlivnějších žen českého byznysu, zůstává nohama na zemi a dle vlastních slov se i jako vrcholová manažerka snaží vždy zachovávat si lidskost. „Nejsme stroje, lidé jsou pořád jen lidé, a když to přepálíte, tak o člověka přijdete. A to je to nejhorší, co se vám může stát,“ popisuje svou manažerskou filosofii. 

„Musíte co nejvíc vnímat lidi kolem sebe, jejich potřeby, tempo a možnosti. Ne všichni jsou schopni běžet stejnou rychlostí jako vy. Je důležité se jich opravdu ptát, zda už nemají dost a zda toho na ně nekladu moc a nepotřebují zvolnit,“ dodává s tím, že tyto schopnosti záleží nejen na emoční inteligenci, ale i na praxi. Českým ženám podle Chaloupkové nechybí sebevědomí, ale mnohým se nedostává spíše podpory od vlastních rodin. „Pokud chce žena uspět, musí se umět prosadit a být cílevědomá. Rozhodně by neměla následovat přísloví: ‚Sedávej panenko v koutě, budeš-li hodná, najdou tě.‘ Já razím spíše heslo: ‚Voják se stará, voják má.‘ A pak to, že kdo je připraven, není zaskočen. Je důležité umět přemýšlet dopředu a snažit se připravit na všechny eventuality. Je to sice někdy složité, ale už jen to přemýšlení mi pomáhá daný problém vyřešit,“ říká Chaloupková.

Jak se rok koronavirové pandemie podepsal na vedení energetického gigantu ČEZ, způsobu práce jednotlivých zaměstnanců a hledání zaměstnanců nových? Poslechněte si celý podcast.

Žijeme (s) uměním. Chceme ukázat, co umí zlaté české ručičky, říkají Homolková a Zinkaizlová

sinfin.digital