Spodní prádlo nemůže luxusně jen vypadat. Ženy by o sebe měly pečovat, říká Tereza Vu

Přestože původně studovala francouzštinu, během pobytu v Londýně, který se protáhl na sedm let, absolvovala Tereza Hančová prestižní London College of Fashion a módnímu návrhářství, konkrétně designu a výrobě luxusního spodního prádla, se v rámci své značky Tereza Vu věnuje i po návratu do Česka. „Prádlo mě vždy vysloveně zajímalo a dělám to i proto, že mě to prostě baví. Přijde mi, že žena by se o sobě měla starat i v tomto ohledu,“ říká Hančová v podcastu Podnikatelka.

Když Tereza Hančová před státnicemi z francouzštiny na Karlově univerzitě odlétala do Londýna, měla v plánu jen během dvou měsíců něco málo vydělat. Nakonec v britské metropoli zůstala sedm let a vystudovala zde prestižní London College of Fashion. V Londýně ještě těsně před návratem do Česka založila i svou módní značku Tereza Vu. 

Návrat do Česka pro ni ale byl, jak přiznává v rozhovoru s Kateřinou Haring, střetem s realitou. „Britská škola tu byla všem jedno. Podle mnohých to nešlo porovnat s českou UMPRUM. Přitom na London College of Fashion vystudovala třeba Stella McCartney nebo Alexander McQueen. Tady to ale nikoho nezajímalo a ani mi nechtěli nostrifikovat diplom. Dnes už to neřeším,“ popisuje svou zkušenost Hančová.

Spodní prádlo, jehož navrhování i zakázkové výrobě se věnuje, jí dle vlastních slov fascinovalo od počátku kariéry. Přiznává, že v Česku je jak trh, tak cílová skupina nepoměrně menší než ve Velké Británii, tudíž začátky pro ni nebyly lehké. „Na začátku se člověk musí hodně snažit. K prádlu přistupuje člověk trochu jinak. Teď už za mnou chodí dámy, které vědí, co chtějí,“ hodnotí své začátky Hančová.

Spodní prádlo vždy představí v rámci nové kolekce na modelkách a následně podle požadavků zákaznic vytváří jednotlivé kusy na míru. „Není to ani o nestandardních postavách, ale spíše o tom, že ženy chtějí tu kvalitu. Třeba jim známé značky nesedí nebo chtějí něco jiného, vyzývavějšího a rafinovanějšího,“ vysvětluje Hančová.

Jeden set spodního prádla vyrábí Hančová zhruba 14 dní v závislosti na klientkou požadovaném materiálu. Pro ten jezdí do Londýna, kde má od školy kontakty, a do Paříže. Do Británie a Francie by ráda v budoucnu i se svou značkou expandovala. Sama doufá, že jí k tomu pomůže první prezentace na veletrhu ve Francii, která ji čeká v lednu. „Jsem ve stresu, když nestíhám, ale mám to vlastně ráda. Zatím se mi nestalo, že bych nějakou klientku nestihla. Svoje vlastní svatební šaty jsem si šila den před svatbou. Spíš je občas těžké lidem vysvětlit, že to opravdu stihnu,“ uzavírá s úsměvem Hančová, kterou zanedlouho čeká i další módní přehlídka a představení nové kolekce prádla na Mercedes Benz Fashion Week.

Nebojme se technických oborů. Ženský element je potřeba všude, říká Klimešová

sinfin.digital