Digitální doba zasahuje tradiční profese. Pivovar mění své výčepní ve hvězdy Instagramu | info.cz

Články odjinud

Digitální doba zasahuje tradiční profese. Pivovar mění své výčepní ve hvězdy Instagramu

Načepovat, nafotit a sdílet. Doba mění zažité postupy a i tradiční profese výčepních, která odolávala digitálním technologiím a vlivu sociálních sítí, dostává novou tvář. Vidět to je například u plzeňského pivovaru Pilsner Urquell, který od letošního roku staví výčepní do role instagramových influencerů.

Navázat na prvorepublikovou tradici, kdy hospodští ve výčepech U Pinkasů, U Fleků nebo U Zlatého tygra byli pomyslnými předchůdci dnešních influencerů – dokonale informovaní, s perfektním přehledem o okolním dění a schopní ovlivnit nejedno rozhodnutí, které se nad půllitrem „upeklo“. Takový plán má plzeňský Pilsner Urquell, který od letošního roku pomáhá výčepním z vlastních brandovaných restaurací stát se instagramovými influencery a vybudovat si na síti komunitu. 

Pivovar ve spolupráci s agenturou WeDigital spustil program, který výčepní provádí chováním na sociálních sítích, radí jim, jak často či jaký typ příspěvků tam sdílet a pomáhá jim rozšířit okruh fanoušků. „Nejde nám v tom přímo o budování značky, spíš se soustředíme na osobnosti výčepních. Právě oni se totiž stávají garanty kvality a pivního zážitku ve svých hospodách,“ vysvětluje pro INFO.CZ marketingový manažer značky Pilsner Urquell Martin Troup, podle kterého jde i o chytrý kanál, jak vzdělávat veřejnost. „Zároveň ale naším přístupem také chceme posílit jejich hrdost na povolání výčepního a ukazujeme všechny aspekty jejich práce: aby si veřejnost udělala představu, co znamená správně ošetřené a načepované pivo.“

Program je dobrovolný a firma do něj své výčepní nenutí. A podle všeho ani nemusí, hlásí se sami. „Od výčepních jsme se setkali jen s pozitivními ohlasy. Práce se sociálními médii je baví a pustili se do ní naplno,“ dodává manažer, podle kterého výčepní dostávají pozitivní zpětnou vazbu nejen na sociálních sítích, ale i v samotných hospodách.

Snaha vytáhnout jednotlivé hospodské a z anonymních mužů za pípou vybudovat komunitu i zákaznické interakce byla patrná například i letos během karlovarského filmového festivalu, kde se Pilsner Urquell stal poprvé oficiálním pivem. Jednotliví výčepní se tam na zástěrách „chlubili“ počtem medailí z barmanských soutěží, pořádali školy čepování, kde ukazovali jak natočit správně pivo a účastnili se doprovodného programu. 

Šéfka agentury WeDigital Andrea Hurychová, která kampaň pro plzeňský Prazdroj zpracovává, tvrdí, že se povedla. „Díky Plzeňskému Prazdroji jsme dostali příležitost vyzkoušet si, jaké to je vychovat si z vlastních firemních řad své mikroinfluencery. Plzeňský Prazdroj k tomu využil své výčepní. Z lidí, kteří neměli žádný digitální základ, se nám během půl roku povedlo vytvořit motivované oficiální influencery pivní značky,“ říká Hurychová, která „projekt“ přeměny výčepních na hvězdy sociálních sítí poprvé veřejně představí příští týden na konferenci Czech Internet Forum (CIF).

Influencer marketing, tedy využívání populárních osobností na sociálních sítích za účelem prodeje či propagace zboží, získal v posledních několika letech na důležitosti i v Česku a najít větší společnosti, které tento komunikační kanál ze svého marketingu dobrovolně vypouštějí, je stále obtížnější. Přesto ale řada firem stále neví, jak správně influencera a firmu propojit. Odborníci nejčastěji vytýkají, že vzájemnému vztahu firmy a influencera chybí autenticita, že z instagramových „příběhů“ placeného partnerství pouze čiší snaha osobnosti vydělat si „jednoduché“ peníze, což na českém internetu glosuje instagramový účet Svět influencerů

V některých případech je to však ještě horší a osobnosti přímo porušují právní normy. To se nedávno stalo například modelce Andree Verešové, která propagovala nejmenovanou značku tequilly coby lék na cukrovku, což pobouřilo influencery, odbornou veřejnost i fanoušky.

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud