Leo Express chce v Česku létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy v rozhovoru INFO.CZ

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést létající taxíky," říká v rozhovoru pro INFO.CZ Peter Köhler, výkonný ředitel a minoritní akcionář společnosti Leo Express. "Již jsme v kontaktu se společností, která tyto drony vyrábí, a chceme se zúčastnit testování," dodává. Na jaké trhy chce jeho firma letos expandovat a co udává tempo její tuzemské expanze? Čtěte rozhovor.

Nedávno jste představili hospodářské výsledky za loňský rok, firma opět vykázala ztrátu. Kdy předpokládáte, že se Leo Express přehoupne do zisku?

Pro nás je aktuálně to nejpodstatnější, že rosteme nejrychleji ze všech větších dopravců – to vnímáme jako větší prioritu než ziskovost. A loni se naše tržby zvýšily o 40 procent na 350 milionů korun, přepravili jsme rovněž o třetinu více zákazníků. Navíc na provozní úrovni již ziskoví jsme.

Udělat tedy z Leo Expresu firmu, která bude vydělávat peníze, je nyní vedlejší?

To nikdy nebylo vedlejší. K dlouhodobě vydělávající společnosti však vede cesta přes růst produktů. Proto se nyní soustředíme na jiné cíle, především na další růst, který se nám daří. Profit nebo ztráta Leo Expressu je nyní ovlivněna spíše nastavením struktury – odpisy počátečních investic a strukturou financování. Je tak možné, že do čistého zisku se nedostaneme ani letos.

Když jsme u investic, loni jste pohltili lokálního autobusového dopravce Tiger Express. Díváte se po podobných příležitostech i v letošním roce?

Zajímavé akviziční cíle rozhodně v hledáčku máme, soustředíme se především na společnosti, které nějakým způsobem doplňují naše služby – ať už z hlediska produktového či geografického. Rovněž nás zajímají i firmy, které mají větší zkušenosti v oblasti závazkové přepravy než my – Leo Express zatím ještě neměl smlouvu s veřejnými zadavateli přepravy, takže by pro nás byly tyto zkušenosti cenné.

Elitní irácká jednotka, kterou vychvalovali Američané, mučila a zabíjela civilisty

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital