Tloustne se po pivu? Německé pivovary začnou na etiketách uvádět množství kalorií

Němečtí výrobci piva se rozhodli rázně odpovědět na letitou otázku, zda je pivo příčinou tloustnutí či nikoliv. Na etiketách totiž začnou dobrovolně uvádět kalorickou hodnotu. Stejné opatření bude ale zřejmě už brzy zavedeno v celé Evropské unii.

Alkohol měl totiž dosud paradoxně pro mnohé nepochopitelnou výjimku z evropské legislativy. Ačkoliv třeba u běžných potravin, jakými jsou třeba mléko, cukrovinky nebo pečivo, ale i u limonád a dokonce i u nealkoholického piva musí výrobce už dnes uvádět množství kalorií. U nápojů, které obsahují více než 1,2 % alkoholu však tato povinnost neplatí. „Alkoholová branže měla do této chvíle zřejmě dobrý lobbing, když dosáhla výjimky,“ uvedl například Armin Valet, předseda hamburské Centrály na ochranu spotřebitele.

Výjimka je ale zřejmě u konce. Němečtí pivovarníci budou na etiketách svých lahví a plechovek uvádět energetickou hodnotu. Chtějí tak údajně s předstihem zavést něco, k čemu by byli dříve či později nakonec donuceni Evropskou unií. Evropská komise už pivovarnický průmysl k tomuto kroku oficiálně vyzvala, ovšem zatím na bázi dobrovolnosti.

„Německé pivovarnictví v rámci jakési předběžné poslušnosti tuto povinnost splní. Kalorie na etiketách budou mít všechny velké pivovary v Německu,“ řekl Holger  Eichele, obchodní ředitel Německého svazu pivovarů. To, co vypadá jako snaha vyhovět „Bruselu“,  má ale podle odborníků zřejmě i jiné důvody než německou „poslušnost“. Němečtí pivovarníci si totiž všimli, že údaje o energetické hodnotě si na pivních etiketách přejí i zákazníci.

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital