Z francouzské promenády: Jak se dívají na budoucnost médií ředitelé CNN či New York Times?

Ke konci června přijeli do francouzského Cannes na největší světový festival reklamní kreativity nejen byznysmeni a marketéři, ale i těžké váhy mediálního průmyslu. Diskusí – těch veřejných, ale zejména těch zákulisních – se účastnila řada mediálních decision–makerů ze zámoří: prezidentka New York Times Meredith Levien, generální ředitel NBC Universal Jeff Shell, nově jmenovaný ředitel CNN Chris Licht anebo členka managementu skupiny TelevisaUnivision Donna Speciale. INFO.CZ bylo u toho – a přináší pohled na další vývoj globální mediální scény očima těch, kteří ji tvoří. 

Poprvé od roku 1997 uspořádalo vydavatelství New York Times (NYT) letos v červnu investorský den. „Podařilo se nám totiž splnit naše dlouhodobé vytyčené cíle a zároveň myslím, že jsme i předběhli většinu ekonomických hrozeb, které by nás mohly ohrozit. Investorský den jsme tak po pětadvaceti letech uspořádali proto, abychom trhu ukázali naši novou vizi, plány a cíle,“ uvedla v Cannes prezidentka a CEO vydavatelství Meredith Levien.

Vydavatel New York Times patří k mediálním domům, které zvládly transformaci svého byznysu do „digital-first“ roviny snad nejlépe na světě. Vydavatelství se v úvodu letošního roku podařilo dosáhnout 10 milionů digitálních předplatných, tedy cíle, který si plánovalo až k roku 2025. Jen pro srovnání – konkurenční Wall Street Journal a Washington Post mají okolo tří milionů předplatných. New York Times však míří ještě výš. „Nově jsme oznámili náš další cíl – získat 15 milionů předplatitelů do roku 2027,“ uvedla Levien.

Předčasného splnění cíle počtu předplatitelů se vydavatelství podařilo dosáhnout i díky významným akvizicím z poslední doby. Jednou z nich byla koupě magazínu The Athletic, za který NYT zaplatilo astronomických 550 milionů dolarů. „Přesto se podle nás koupě jednoznačně vyplatí. Věřím, že Athletic, který pokrývá kompletní sportovní dění, dokáže přitáhnout velkou pozornost i k New York Times a že se oba produkty doplní.“ 

Kromě The Athletic letos NYT koupilo například hru Wordle, která se stala lídrem jejich herního portfolia.  

Prezidentka NYT Meredith Levien (vlevo) v konverzaci se Sarah Fischer (Axios).

Ohledně výhledu do budoucna je Levien optimistická – nejen pro NYT, ale pro celý sektor „kvalitní novinařiny“. „Trh, který můžeme oslovovat, je velmi velký, za kvalitní novinařinu v anglickém jazyce je totiž podle našich výzkumů ochotno platit až 135 milionů lidí. To představuje velkou výzvu nejen pro nás, ale i pro naše konkurenty. V New York Times tak vidíme velký prostor pro další rozvoj,“ uvedla prezidentka NYT. 

Důvodem, proč je NYT v globálním čele digitálních předplatných je podle Levien fakt, že vydělané peníze reinvestuje „do novinařiny a do kvality našeho produktu.“ „Zároveň jsme už před mnoha lety pochopili význam mnoha příjmových vertikál, takžeb nyní máme předplatné na digitální i tištěnou edici novin, příjmy z reklamy či affiliate byznys,“ uzavírá Levien.

sinfin.digital