Neobvyklou a v Evropě dost ojedinělou kampaň zahájilo vedení Rakouské pošty (Österreichische Post). Ta se snaží přesvědčit Rakušany, aby odstranili ze svých poštovních schránek i v Česku známé nálepky „Prosím, nevhazujte reklamu“. Takové odmítání tištěné reklamy totiž údajně ubližuje rakouské ekonomice. Pošta za svou kampaň sklízí tvrdou kritiku, mimo jiné od ochránců přírody a životního prostředí.
Středobodem kampaně s oficiálním názvem „Proč se vzdávat peněz?“ je jednoduché sdělení. Lidé, kteří formou nápisů či nálepek na schránkách žádají, aby jim pošťák neházel do schránky reklamu, zbytečně připravují o peníze sebe i ostatní Rakušany.
„Leták je nejdůležitějším nákupním průvodcem Rakušanů, který posiluje domácí ekonomiku,“ tvrdí rakouská pošta v kampani. Jestliže někdo tento druh reklamy předem odmítá a nabádá ke stejnému postupu i jiné lidi, brzdí prý „ekonomický motor“ zejména na lokální úrovni. Letáky totiž většinou informují o nabídce zboží či služeb v blízkém okolí adresáta.
„Důležité navíc je, aby měli k reklamě přístup i starší lidé bez on-line připojení,“ uvedla Rakouská pošta. Výroba a rozšiřování nálepek, odmítajících tištěnou reklamu ve schránkách, tedy v konečném důsledku údajně poškozuje úplně všechny. To se pošta snaží zdůraznit tím, že ve své kampani používá motiv vlastní nálepky s nápisem „Prosím, žádné peníze“.