Burzovní risk, který nevyšel. Buzfeed pohořel Pulitzerovi navzdory

V úvodu týdne se na americké burze poprvé v historii obchodovala čistě digitální mediální společnost – Buzzfeed. Na Nasdaq vstoupil nikoliv klasickou cestou (IPO), ale prostředictvím takzvané prázdné či schránkové společnosti (SPAC). Úspěch - a hlavně peníze - mu to ale nepřineslo. Naprostá většina původních investorů totiž své peníze stáhla ještě před tím, než byl Buzzfeed zalistovaný, takže firma si přišla jen na 16 milionů dolarů. Jako by to nestačilo, během prvního obchodního dne se cena akcie s tickerem BZFD propadla o více než 11 procent. Peripetie Buzzfeedu tak znamenají minimálně zdvižený prst pro další mediální firmy, které chtějí společnost svým vstupem na burzu následovat. 

Buzzfeed před 15 lety vtrhl na scénu s novým pojetím digitálního obsahu - namísto seriózních článků se soustředil na chytlavé články, kvízy, virální obsah a důraz dával na vizuální přitažlivost. Postupem času se zaměřoval i na klasickou novinařinu a jeho platforma Buzzfeed News letos poprvé získala Pulitzerovu cenu. Vstup na finanční trhy zdánlivě nemohl být lépe načasovaný.

Přesto komentátoři o úspěchu nemluví. Z několika důvodů: Zaprvé, Buzzfeed na burzu vstoupil nikoliv klasickou cestou IPO, ale prostřednictvím schránkové společnosti (SPAC). Tento levnější a administrativně jednodušší postup v zásadě znamená, že schránková společnost (v tomto případě 890 Fifth Avenue Partners) vstoupí na burzu a teprve poté za kapitál vybraný od investorů cílovou společnost koupí - a tím dostane do veřejného obchodování ji samotnou.

Zbytek textu je pro předplatitele
dále se dočtete:
  • Proč se vstup Buzzfeedu na burzu nevyvedl?
  • Co to znamená pro celé mediální odvětví?
sinfin.digital