Cíl v nedohlednu, česká CNN marně čeká na své diváky

KOMENTÁŘ VOJTĚCHA KRISTENA | Cíl je stále v nedohlednu. Taková je ve zkratce situace stanice CNN Prima News po osmi měsících na trhu. Stanici v průměru sleduje půl procenta lidí u obrazovek, většina pořadů dosáhne na sledovanost pouze v řádu nižších desetitisíců.

Ten moment si pamatuji stále živě. Na začátku loňského května ředitel Primy Marek Singer oznamuje cíl pro nově spuštěnou CNN Prima News: do roka by zpravodajská televize měla získat 1,5procentní podíl na trhu. Prý je to realistické, cílit chce hlavně na takzvané „přepínače“ kanálů, což je nesourodá skupina asi 28 procent tuzemské dospělé populace.

Střih. Po osmi měsících je poměrně jasné, že Prima svůj cíl nesplní. Aktuálně se bez velké dynamiky pohybuje s půlprocentní sledovaností na třetině vytyčených čísel a na žádný velký finiš to skutečně nevypadá. Televize přitom už jednou zkusila změnit koncept, na konci léta se ředitelem stal dosavadní moderátor Pavel Štrunc, proměnilo se programové schéma a namísto investigativy se redakce začala zaměřovat na spotřebitelská témata. Na číslech to trochu pomohlo, ale žádný zázrak se nestal. Pro srovnání: největší konkurent, ČT24, loni dosáhla na průměrný share 5,5 procenta. 

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital