Novináři obírali novináře. Projekt FlashNews po dvou letech končí – a je to zasloužené

KOMENTÁŘ VOJTĚCHA KRISTENA | Zpravodajský agregátor FlashNews po dvou letech končí. Služba se na trhu neuchytila a i její vedení, byť uhlazenými slovy, připouští, že návštěvnost byla nízká a ztráta, počítaná ve vyšších desítkách milionů, až příliš velká. Konec FlashNews je však zasloužený.

FlashNews byl ambiciózní projekt, který neslavně začal a ještě neslavnějši skončil. Chtěl dobývat světový trh, ale za dva roky existence de facto nevystrčil nos z Česka. Myšlenka miliardáře Martina Hájka (Livesport) sice byla jednoduchá, ovšem nijak originální. 

Hájek, respektive tvář projektu Filip Horký chtěli agregovat zpravodajství ze stovek zpravodajských webů a veřejných institucí do jediné aplikace, která následně nabídne nejlepší a personifikovaný přehled toho, co se děje. V jejich představě byla aplikace FlashNews „centrum všeho dění“.

Projekt chtěl zaujmout nejen čtenáře, ale i vydavatele a další producenty obsahu. Těm slibovali, že na jejich zpravodajské weby přesměruje čtenáře a oni díky tomu budou mít víc peněz z reklamy. Ostatně, podobně to dělá třeba úvodní stránka Seznamu. 

Samotné FlashNews měly vydělávat peníze skrze reklamu, která se k úvodní části článku „přilepila“ v určitém mezikroku – tedy po rozkliknutí zprávy na FlashNews, ale stále ještě předtím, než jste byli přesměrováni na původní zpravodajský web.

Dva roky a ziskovost v nedohlednu

Jak ukazují dostupná data z účetní závěrky, jen v roce 2020, kdy projekt vzniknul, prodělal 35 milionů korun – a není nijak nereálné, že i v dalších dvou letech byla ztráta v podobných proporcích. 

sinfin.digital