Reklamy a sdílení účtů mezi domácnostmi. Netflix představil plán, jak zabránit dalšímu úbytku předplatitelů

Průšvih – ale nakonec menší, než se čekalo; tak lze jednou větou popsat výsledky Netflixu za letošní druhé čtvrtletí. Populární online videotéka, která je v Česku nejvyužívanější SVOD (Subscription video on demand, tedy „Předplatné video na vyžádání“) službou, za tři měsíce končící červnem přišla téměř o milion předplatných. Investoři se nicméně obávali ještě o poznání horšího výsledku, takže akcie firmy i navzdory těmto číslům výrazně rostly (což je trend, který za poslední rok příliš neokusily). Snad ještě zajímavější než aktuální finanční ukazatele videotéky však jsou představené změny, kterými chce management odliv předplatitelů zastavit. 

Tak očekávané čtvrtletní výsledky Netflixu už dlouho nebyly. Pro vysvětlení – v minulém čtvrtletí Netflix poprvé po dlouhé době oznámil pokles předplatných (o 200 tisíc), což rozpoutalo výprodej jeho i dalších sektorových akcií. Předpověď na druhý kvartál byla o poznání pochmurnější. Trh připravoval investory na to, že populární služba může odmazat až dva miliony předplatných a v kuloárech se šuškalo o ještě větším průšvihu. 

Skutečná čísla v tomto kontextu trh pozitivně překvapila. Netflix přišel jen o necelý milion účtů a k tomu oznámil slušné finanční výsledky – růst tržeb (y/y) o 8,6 procenta na téměř osm miliard dolarů i zisk 3,20 dolaru na akcii – čísla, jež by byla ještě o něco vyšší nebýt extrémně posilujícího dolaru, který jen na tržbách odmazal stovky milionů. 

Netflix již tradičně nabídl jen velmi hrubý rozbor podle svých trhů. K velkému poklesu předplatných došlo ve druhém čtvrtletí v „nejprestižnějším“ regionu UCAN (USA, Kanada, Austrálie a Nový Zéland) – celkem o 1,3 milionu na 73,3 milionu. Právě na tomto trhu přitom Netflix získává z průměrného předplatného (ARM) nejvyšší částku – 15,95 dolaru.

Region EMEA odepsal celkem 770 tisíc předplatných (s ARM 11,17 dolaru). Asijsko-pacifický region APAC jako jediný zaznamenal z pohledu uživatelů výraznější růst – o 1,08 milionu, ovšem tamní průměrná cena za předplatné je proti UCAN téměř poloviční – 8,83 dolaru. V posledním regionu Latinské Ameriky (LATAM) byla znatelná stagnace s ARM 8,67 dolaru.

Podrobnější data, tím spíše například pro Česko, Netflix nezveřejňuje. Společnost Nielsen Admosphere nicméně nedávno zveřejnila průzkum, podle kterého je Netflix na českém trhu s 35procentním podílem jasnou jedničkou. Pokud na výsledky výzkumu trojčlenkou uplatníme známá data o počtu předplatitelů u Voyo, vychází počet předplatných Netflixu v Česku okolo jednoho milionu – jde však jen o velmi hrubou představu.

Zbytek textu je pro předplatitele
dále se dočtete:
  • Které dvě zásadní změny Netflix představil?
  • A jakou mají šanci zastavit úbytek předplatitelů?
sinfin.digital