Sussexové versus britská královská rodina: Jsou za vším (jenom) peníze a vztek, nebo i traumata z minulosti?

Jakkoli jsme si v redakci INFO.CZ říkali, že už na v zásadě bulvární výstupy vévody a vévodkyně ze Sussexu, známých jako Harry a Meghan, nebudeme reagovat, dokumentární seriál amerického Netflixu (Harry & Meghan; 2022), nás ještě jednou donutil změnit názor. Šest odvysílaných částí nejen dále prohloubilo, ne-li dokonalo spor mezi vévodským párem, žijícím dlouhodobě v USA, a královskou rodinou z Buckinghamského (sídlo krále Karla III.) a Kensingtonského paláce (sídlo následníka trůnu Williama, prince z Walesu), ale navíc řeklo o obou stranách sporu, hlavně o jeho protagonistech, více, než chtěli. Tak se na to „nadělení“ pojďme podívat podrobněji.

Zatímco první tři části seriálu, odvysílané před týdnem, v zásadě pouze v ukňouraném, sebelítostivém, až nedůstojném (téměř groteskním) módu znovu připomněly, jak to měli Harry a Meghan v královské rodině, jež vůči citlivé americké mladé ženě neprojevila ani špetku empatie, těžké, přičemž znovu došlo na nekonkrétní obvinění z rasismu, jak co se týče Meghan, tak jejího syna Archieho, druhé tři části byly v řadě ohledů mnohem zajímavější. Poslední slovo předchozí věty jsem dal do uvozovek záměrně, mám totiž známé nejen v České republice, ale i ve Spojených státech a přímo v Británii, kteří na celé kauze nic zajímavého neshledávají, nestarají se o ni a mají za to, že propírat soukromí veřejně (ať už se jedná o jakoukoli rodinu, nejen o Windsory) je přinejmenším neslušné a hloupé.

Většinu veřejnosti ovšem kauza Sussexové versus Buckinghamský/Kensingtonský palác více či méně zajímá a díky Netflixu se o ní dověděli zase o něco víc. Tak předně – omračující novinky to nejsou. Scénáristka, režisérka a producentka Elizabeth Freya „Liz“ Garbusová (*1970), která si udělala ve světě filmu a showbyznysu docela dobré jméno a získala řadu ocenění (včetně nominací na Oscara za dokumenty The Farm: Angola, USA [1999] a What Happened, Miss Simone [2016]), odvedla relativně, relativně slušnou práci (ve svém žánru, to zdůrazňuji), za kterou nepochybně dostala skvěle zaplaceno, tentokrát se ale žádných nominací ani cen, alespoň doufám, nedočká.

sinfin.digital