Zkoušet na novináře metodu cukru a biče je extra pitomý nápad. A většinou se obrátí proti samotným původcům

KOMENTÁŘ VOJTĚCHA KRISTENA | V posledních týdnech v Česku přibývá firem a institucí, které to na novináře zkoušejí hrát na sílu. Tu neudělí akreditace, tu neposkytnou informace… Snad to je z jejich pohledu metoda cukru a biče, snad doufají, že si své novináře takto vychovají. Ať tak či onak, mám pro ně špatnou zprávu: téměř ve všech případech jde o hloupý nápad, na který nakonec doplácí celá česká společnost. 

Několik příkladů z poslední doby. Vedení Velké Pardubické minulý týden odmítlo udělit akreditaci na kvalifikační závody fotografovi ČTK Romanu Vondroušovi. Důvodem přitom bylo jen to, že se spolku nelíbily fotografovy snímky z předchozích závodů. Vondrouš přitom ve fotografování dostihů patří k tuzemské elitě a během své kariéry posbíral za své snímky řadu ocenění – naposledy třeba loni, kdy bodoval na Czech Press Photo.

sinfin.digital