Pokud dnes některá z automobilek vyvíjí nový model, musí se v prvé řadě vypořádat s tím, aby se jej podařilo vmáčknout pod všechny ty přísné normy a nařízení. Ne, že by dříve nic takového neexistovalo, ale obecně platilo, že auta se stavěla tak, aby byla v prvé řadě co možná technicky nejdokonalejší a nejodolnější – u těch fakt drahých to platilo několikanásobně.
Velkolepé Gran Turismo BMW 850 CSi je živoucím svědkem těchto bohatýrských časů, který dodnes udivuje svojí nadčasovostí a dokonalým inženýringem.
V novém díle Auto-Moto-Borski jsme měli možnost vyzkoušet velice vzácnou špičkovou specifikaci s manuální převodovkou a se sametovým dvanáctiválcem s objemem 5,6 litrů – na dnešní dobu „zvěrstvo, při jehož spatření nebo jen zaslechnutí zvuku motoru padají ekologové do mdlob.“
Ale jinak neuvěřitelně příjemný a komfortní zážitek i na dlouhých cestách, bez obtěžujících obřích displejů, asistentů a pípátek.