Už víc než rok marasmu insolvenčního řízení zažívá jedno z tradičních tuzemských vydavatelství Mladá fronta. Z něj nyní zbývají jen poslední zbytky; řada aktiv je prodána za zlomky původní ceny. Proč vydavatelství padlo? Podle šéfredaktora magazínu Euro – který do začátku letošního roku pod Mladou frontu spadal – Ondřeje Hergesella byl mediální dům „extrémně nákladově náročný a zahrnoval i řadu služeb, které směřovaly do dalších skupin tehdejšího majitele Františka Savova“. „Někde ty peníze odtekly, někde se nalily. Ale pokud by to bylo nastavené čistě, mohli bychom pracovat s těmi náklady jinak,“ shrnuje Hergesell.
Nešlo o jediný důvod. Podle šéfredaktora magazínu Euro se Mladá fronta stala „třecím místem“ boje o vliv miliardářů Františka Savova a Michala Strnada. Savov postupem času přestával peníze „nalévat“ a redakce Eura přišla v průběhu loňského roku o sídlo, výplaty i samotný tištěný časopis. Hergesell tehdy podle svých slov myslel, že s časopisem je konec. Během jara se však značku podařilo prodat do vydavatelství New Look Media – jehož bude Hergesell nově menšinovým vlastníkem – a od března časopis začíná opět vycházet jako „Paper First“.
Jaké má šéfredaktor s magazínem plány? Které autory chce do časopisu přilákat? A chtějí vůbec Češi číst byznysové magazíny?