„Online nákup je dnes zcela běžný, to samé musí platit pro zdravotní péči,“ říká šéf VZP Kabátek

Rychlá a cílená dostupnost, jednoduché ovládání a klient vtažený do procesu péče o své zdraví. Taková je podle ředitele VZP Zdeňka Kabátka blízká budoucnost zdravotnictví v Česku. Změna podle něj proběhne ve dvou rovinách. „Ta první bude v aplikacích – klient se podívá do aplikace v mobilním telefonu, uvidí, na jaká vyšetření má nárok, na jedno kliknutí si je u nejbližšího zdravotního zařízení zarezervuje. To je věc, která, myslím, přijde velmi brzy, je to nezbytné, lidé jsou zvyklí si objednat přes telefon nákup z online supermarketu a to samé musí platit i ve zdravotní péči,“ říká Kabátek. Cílí tím i na posílení prevence, v níž Česko oproti zemím OECD zaostává. „Chceme ukázat, že prevence může razantně zvýšit kvalitu života našich klientů a zároveň snížit náklady na celý systém, což pomůže zachovat zdravotnictví vysoce solidární při léčbě těch nejzávažnějších onemocnění,“ doplňuje Kabátek. Je české zdravotnictví připravené na odchod silných ročníků do důchodu? Jak se daří lákat mladé lékaře do pohraničních oblastí? A kdy budeme platit za pojištění podle toho, jak se staráme o své tělo? Poslechněte si celou epizodu.

Další díly


sinfin.digital