Současný stav hotelnictví není udržitelný. Cestou z krize je nevyhnutelná digitalizace, říká Peterka

Hotelnictví a sektor ubytovacích služeb obecně je kvůli covidu-19 ve velmi špatné kondici. Podle zakladatele portálu Explorio.cz Františka Peterky se nižší desítky procent provozovatelů mohou dostat do vážných problémů, kvůli kterým ubytování již neotevřou, nebo budou nuceni je předat jinému provozovateli. Cestou z krize je pak dle jeho názoru digitalizace sektoru. „Kdo bude připraven a kdo dříve digitalizuje, ten vyhraje. Dlouhodobě je ta změna nevyhnutelná,“ říká Peterka v nové epizodě pořadu Kapitola.

Že je celý segment turistického ruchu a s ním i hotelnictví a poskytování ubytovacích služeb momentálně v silně neutěšené situaci, asi nikoho nepřekvapí. Podle zakladatele portálu Explorio.cz Františka Peterky jde o neudržitelný stav. Na vině je dle jeho názoru i nepřehlednost, chaotičnost a zdlouhavost vládních kompenzačních programů.

„Nesrozumitelnost je jeden problém, kvůli tomu nemá zažádáno zdaleka každý a zdaleka ne na všechno. Druhý problém je to, že provozovatelé až někdy ve čtvrtém čtvrtletí dostali od státu peníze za uzavřené jaro. Teď mají sice také zažádáno, ale nemají peníze a chybí jim cashflow,“ vysvětluje Peterka s tím, že problémy se netýkají jen samotných hotelů a ubytování, ale i všech ostatních služeb na ně navázaných. 

Jako cestu z krize vidí Peterka digitalizaci sektoru, kterou považuje za nevyhnutelnou. „Spousta věcí už letos bude jinak, než byli hoteliéři doposud zvyklí. Je potřeba, aby byli dobře připraveni. Důležité je, aby naslouchali zákazníkům. Budou si muset zvyknout i na to, že budou muset být daleko flexibilnější. Kdo bude připraven a kdo dříve digitalizuje, ten vyhraje. Kdo se již adaptoval, bude ve velké výhodě,“ předpovídá Peterka.

Může letní sezóna zachránit ty provozovatele, kteří jsou dnes již v problémech? A jaké výhody mají poskytovatelé ubytování v sousedním Německu? Poslechněte si celý rozhovor.

Další díly

„Nepotřebuju slávu ani peníze,“ říká investorka Rádl Rogerová. „Se Semantic Visions hledáme už jen ‚red flagy‘ u firem, dezinformace jsem škrtla“

18. 08. 2023, 06:00  •  Vojtěch Kristen

Co Češi chtějí od banky? „Aby zbytečně neotravovala a dělala jim život co nejjednodušší,“ říká šéf marketingu Air Bank Dostál

10. 08. 2023, 06:00  •  Vojtěch Kristen

„Česká reklama je na vzestupu – i když malými krůčky,“ říkají kreativci agentury McCann, kteří do Česka vozí „reklamní Oscary“

08. 08. 2023, 06:00  •  Vojtěch Kristen

„Nejistota firem už částečně odezněla,“ říká ředitel korporátního bankovnictví Raiffeisenbank Ježek

07. 08. 2023, 06:00  •  Vojtěch Kristen

Mastercard proti podvodníkům využívá pasivní biometrii i AI. „Zloděje odhalíme i podle toho, jak naklání telefon a jak rychle zadávají heslo,“ říká Tyllová

29. 06. 2023, 06:00  •  Vojtěch Kristen

Na rovinu o udržitelnosti: „Nejdůležitější je bod ‚G‘, dokud ředitelé nepocítí udržitelnost na svém platu, firmu to neposune“

24. 04. 2023, 16:45  •  Vojtěch Kristen

„Vysoká inflace přinesla zásadní otočku v uvažování Čechů,“ říká Weinfurtner. Lidé začínají přemýšlet o investicích

12. 04. 2023, 11:25  •  Partnerská spolupráce

Podpora stavebního spoření se státu vyplatí, na zelené projekty dokážeme lidem rozpůjčovat desítky miliard, říká Čejka z RSTS

21. 03. 2023, 14:12  •  Vojtěch Kristen

sinfin.digital