Za víc než sto let trvající historii České tiskové kanceláře je Radka Marková první ženou na postu šéfredaktorky. O „četce“ v nadsázce říká, že jde o diagnózu a že ti, kteří v agentuře vydrží, jsou opravdoví srdcaři, co zůstávají dlouho. „Kvalitní zpravodajství by mělo být jednoznačně placené. Kdyby se za něj neplatilo, tak neexistujeme,“ komentuje Marková současný trend, kdy stále více zpravodajských serverů přechází v určité míře na zpoplatnění obsahu.
Za svou práci zpravodajky ve Francii obdržela Radka Marková ocenění Novinářská křepelka. Dnes je první šéfredaktorkou České tiskové kanceláře. „Mám úžasnou zkušenost s kolegy. ČTK je unikátní médium, kde znáte značku, ale už ne ty lidi za tím. Kdo v ČTK vydrží, je opravdu srdcař a máme velmi dlouhou dobu profesního dožití. Někdy říkáme, že ČTK je diagnóza,“ popisuje Marková v rozhovoru s Kateřinou Haring svou práci ve veřejnoprávní tiskové agentuře.
Ta existuje už od roku 1918 a jak Marková upozorňuje, na rozdíl od veřejnoprávní televize a rozhlasu není financována koncesionářskými poplatky, ale musí si na sebe vydělat sama. I proto je Marková jednoznačně pro to, aby kvalitní zpravodajství bylo placené. „Placený obsah by měl být kvalitnější. Další věc jsou aktivity z poslední doby, jednoznačně oprávněné, aby giganti typu Facebook a Google platili za sdílení obsahu vytvořeného někým jiným,“ říká s tím, že česká média se ke zpoplatnění obsahu uchýlila možná poněkud pozdě.
Jak ČTK funguje? Jak se na práci na tvorbě kontinuálního rychlého zpravodajství podepsala koronavirová pandemie? Jde se naučit kritickému myšlení a jaký by vlastně měl být kvalitní novinář? Dovede si Marková v oboru představit zavádění automatizace? Poslechněte si celý podcast Podnikatelka.