Zadavatelé neškrtají marketingové rozpočty, to je velmi dobrá zpráva, říká v Magazínu I Tomáš Hynčica

Předloňský růst o 11 procent a loni o osm procent je historií. Letos se tuzemský reklamní trh zvýší pouze o tři procenta, říká v rozhovoru pro prosincové číslo Magazínu I, z něhož je i tato ukázka, Tomáš Hynčica, Business & Research Director společnosti Nielsen Admosphere. V běžném prodeji časopis neseženete, předplatit si ho můžete tady.

Jak dopadne letošní rok z pohledu reklamy? Vzroste hodnota reklamního prostoru v tuzemských médiích?  

Zatím samozřejmě nemáme kompletní data – chybí nám údaje za prosinec –, ale podle modelů to vypadá, že se letos tuzemský nadlinkový (ATL) reklamní trh zvýší přibližně o tři procenta na 127 miliard korun. Optikou předešlých let tak půjde o poměrně citelné zpomalení růstu, v roce 2017/2018 se cena reklamního prostoru zvýšila o 11 procent, loni trh rostl osmi procenty. Důvodem je pochopitelně především epidemie covidu.

Kdyby na sebe měly rodiny čas, nemuselo by se jich tolik rozpadnout, říká v Magazínu I opat Siostrzonek

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital