Nova s Primou bojují o pozornost televizního diváka. Která z nich vyjde z podzimního ringu silnější?

Představeno, hotovo. Dvě největší komerční televize Nova s Primou vysypaly z rukávu své podzimní programové trumfy a ukázaly i další triky, kterými chtějí do konce roku upoutat naši pozornost. A když za to utratí desítky až stovky milionů korun, proč jim v tom bránit. Přesto jsme obě televize proti sobě postavili v pěti klíčových kategoriích do ringu a sledovali, kde má která z nich silné a slabé stránky. Jaký televizní podzim nás tedy čeká? 

1. Královna podzimu

Skvělý obsah je král, ale lokální obsah je královna. Trend z posledních let se naplno projevuje i v aktuálním podzimním programovém schématu obou televizí a časy, kdy jste na obrazovce mohli po většinu týdne po osmé večer sledovat filmy či seriály zahraniční provenience, jsou nenávratně pryč! Dnes se televize řídí heslem „co je české, to je hezké“. 

„Je jasné, že pro diváky je zajímavé vše, co je jakkoliv lokálně relevantní. Lokální postavy, lokální příběhy, lokální prostředí, ke kterému se můžou vztáhnout: to vše táhne sledovanost nahoru. Proto je to náš focus jak v lokální televizi, tak i na Voyo,“ glosuje pro INFO.CZ ředitel TV Nova Jan Vlček. 

Podzimní programové schéma TV Nova

Na Nově proto v tomto duchu do podzimu nasadí dvě seriálové novinky: O mě se neboj s Veronikou Arichtevou a „komediální krimi“ Případy mimořádné Marty s Tatianou Dykovou. Zároveň bude pokračovat krimi seriál Specialisté, druhé řady se dočká komediální seriál Pan profesor s Vojtěchem Dykem a do závěrečné sezóny vstupuje Policie Modrava. Pokračují i kulinářské show MasterChef Česko nebo Souboj na talíři. 

Podzimní programové schéma TV Prima

Prima kontruje třemi novými seriály a jejich leitmotivem je alkohol: v seriálu Pálava – život zalitý sluncem pětice kamarádů „prožije nevídané dobrodružství mezi vinicemi na jižní Moravě“, v osmidílném seriálu Hořký svět se zase hlavní hrdinové perou s rozjížděním rodinného minipivovaru. Do třetice Prima přichází se seriálem Dobré zprávy, který v archetypálním příběhu sleduje „cestu vesnické holky, která touží dobýt svět televize.“

K novinkám Prima přidává i pokračování současných hitů, zejména seriálu Zoo s Evou Burešovou (nástupnického seriálu Slunečná, který „sundal“ konkurenční Ordinaci v růžové zahradě), desáté řady show Česko Slovensko má talent, anebo novinku Můj muž to dokáže. 

Mimochodem, pamatujete ještě několik let zpět na řadu seriálů z lékařského prostředí? Od Ordinace, přes Modrý kód až třeba po Sestřičky? Pandemie covidu toto téma z obrazovek zcela vygumovala a současná témata se řídí třemi hlavními zásadami: „Žádná krev, žádná dramata a žádný stres,“ shrnuje triptych současné televizní tvorby CEO Primy Marek Singer.  

VERDIKT: Bod Prima za více seriálových novinek a stoprocentní sázku na lokální obsah. 

2. Online videotéka

Souboj mezi oběma televizemi se už dávno neodehrává jen v živém, „lineárním“ vysílání, ale je stále intenzivnější i na online videotékách, respektive „SVOD“ platformách pro odložené sledování. Opět jde hlavně o trend posledních dvou let – televize Nova tehdy pod novým managementem vsadila na masivní rozvoj své platformy Voyo, kterou zařadila do své dlouhodobé strategie (více si přečtěte třeba v nedávném rozhovoru s ředitelem CME Didierem Stoesselem) – a Prima chce nově Nově alespoň dýchat na záda. 

sinfin.digital