Facebook hledal cesty, jak od uživatelů získat ještě více jejich osobních dat a následně je využít pro své obchodní zájmy. Vyplývá to z e-mailů představitelů společnosti, které ve středu odtajnil britský parlamentní výbor. Kromě hladu po datech z nich lze vyčíst i to, že Facebook zvýhodňoval některé firmy tím, že jim umožnil přístup k citlivým údajům, zatímco jiným takovou možnost cíleně nedal.
Byl to plán, který představoval jedno z největších rizik pro důvěryhodnost Facebooku. A jeho představitelé to moc dobře věděli. Když se technologický gigant v roce 2015 rozhodl, že by rád získával detaily o telefonních hovorech a SMS zprávách, pustil se na tenký led.
„Je to příliš velké riziko z pohledu PR, ale vypadá to, že náš ‚růstový tým‘ postupuje rychle kupředu a dělá na tom,“ varoval jeden ze zaměstnanců Facebooku Mike LeBeau. Navzdory obavám zaměstnanců i šéfa společnosti Marka Zuckerberga, jenž měl dojem, že data mohou uniknout ze společnosti, projekt pokračoval.