GLOSA VOJTĚCHA KRISTENA | Televize Prima vstoupila do nového roku s velkými ambicemi. Do podvečerního prime time totiž nasadila volné pokračování jednoho ze svých velkých trháků Zoo nazvané „ZOO nové začátky“. Jenže start prvního nekonečného seriálu se televizi nepovedl tak, jak si nejspíš malovala.
Letošní rok nabízí zajímavý souboj dvou největších komerčních televizí. Televize Prima vyzvala konkurenční Novu k přímému střetu v podvečerním prime time. Se spin-offem svého úspěšného seriálu Zoo – ovšem bez Evy Burešové – se Prima postavila Ulici na Nově, která se zájmu diváků těší přes dvacet let.
Prima si situaci trochu ulehčila – svůj nekonečný seriál nasadila půl hodiny před startem konkurenční Ulice, čímž pochopitelně chtěla Nově přetáhnout její diváky. Jenže to se stanici příliš nepovedlo. Stav je po dvou týdnech souboje takový, že Ulici sleduje přibližně milion diváků, Prima je zhruba na polovině.
S půl milionem sledujících přitom Prima rozhodně nemůže být spokojená hned z několika důvodů. Tím prvním jsou peníze. Zástupci televize tak často opakovali marketingovou floskuli, že se jedná o „nejdražší projekt v historii stanice“, až by se to mohlo obrátit proti nim. Nekonečný seriál, který na obrazovkách běží pětkrát týdně, totiž potřebuje dva realizační týmy i více lokací, což znamená větší náklady.
Tento „nejdražší seriál v historii televize“ však má zatím poměrně slabé divácké výsledky. Seriál startoval kolem úrovně 400 tisíc diváků, během prvních dvou týdnů se dostal ke zmíněnému půl milionu. A to rozhodně není úspěch – nejen proto, že si jej Ulice „maže na chleba“, ale i proto, že původní seriál Zoo dokázal se sledovaností více než milionu diváků opanovat úterní a čtvrteční večery.
Možná ještě větším problémem než nízká sledovanost je pro Primu to, kdo se vlastně na seriál dívá. Výrobní ředitelka Primy Lucia Kršáková (mimochodem, její otec Peter Kršák patřil k zakladatelům televize Nova) uvedla, že seriálem chce „přilákat mladé diváky k obrazovkám i na Prima+“. To se zatím nepovedlo – data jasně ukazují, že seriál sledují mnohem spíše senioři než zmiňovaní teenageři. A i to má vliv na reklamní tržby.
Jak informoval web Mediář, v reklamně lukrativní divácké skupině 15–54 let získává seriál Zoo Nové začátky jen čtvrtinu diváků, což znamená, že 75 procent publika je buď mladších 15 let, anebo – a to především – starších 54 let. Z tohoto pohledu se tak Primě její zacílení příliš nepovedlo.
Není to úplně nečekané. I když televize z principu musejí hledat cesty, jak přitáhnout generaci Z k obrazovkám, je poměrně naivní si myslet, že „komediální romantické rodinné drama“ z levných kulis má jakoukoliv přidanou hodnotu oproti seriálové produkci velkých zahraničních platforem jako Netflix & spol.
A jak Zoo Nové začátky glosovala nestorka tuzemské filmové a televizní recenze Mirka Spáčilová: „Rozšafná žvanírna v obnošených kulisách připomínající projev ve znakové řeči nerozlišuje míru trapnosti podle věku, nýbrž podle spravedlivě přiděleného, shodně planého obsahu.“
🔥🗞️ Přidejte si INFO.CZ do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy.












