Kopírování je v cateringu lehčí než vymýšlení nových věcí. Na výsledku ale poznáte rozdíl v kvalitě, říká Hájek

Karel Šimůnek

Ač si řadou kuchyní prošel po celém světě, po své vlastní restauraci Jaroslav Hájek nikdy netoužil. „Nikdy jsem nechtěl mít třistapětašedesátidenní ‚opruz‘, který je s provozováním restaurace spojený. Všechen ten zápřah, četnost a pravidelnost pro mě byly no go zóna. Tak mě to dotáhlo do cateringu, kde to mám jen tři sta šedesát dní v roce,“ říká s úsměvem Hájek v nové epizodě podcastu Chef Arena s tím, že model práce ve vlastní cateringové společnosti Cream & Cuisine mu vyhovuje více než případné šéfování vlastní restauraci.

„Je trochu klišé říkat, že my ten catering děláme jinak, ale já si prostě vždy rád jdu svou cestou a jsem rád, že statní kluci, s nimiž pracuji, to mají také tak. Neustále všichni čerpáme inspiraci, ostatně i moje rodinné dovolené se točí kolem jídla a kuchyní,“ popisuje fungování své cateringové společnosti cílící na co nejjedinečnější přístup Hájek.

„Nicméně abych to trochu vysvětlil, jak ta naše inspirace funguje: není to tak, že bychom jakkoliv sledovali, co dělá naše konkurence. Tu respektujeme a přejeme jim jen to nejlepší, nicméně u nás tam prostě přidáváme tu prvek z Asie, tu třeba z Norska a výsledek je vždy originál. Samozřejmě že ve vaření a v cateringu obzvlášť platí, že kopírování je vždy jednodušší než vymýšlení nových jídel. Ale na výsledku pak poznáte rozdíl v kvalitě a jsou to právě drobné nuance, co rozhodují o tom, zda máte z cateringu dobrý zážitek, nebo ne,“ uzavírá Hájek.

Jak funguje domlouvání cateringu s produkcemi? Co dělá dobrý catering dobrým cateringem a co je naopak v oboru na ústupu? Poslechněte si celou epizodu.

sinfin.digital