„Česká reklama je na vzestupu – i když malými krůčky,“ říkají kreativci agentury McCann, kteří do Česka vozí „reklamní Oscary“

Dělají oceňované kampaně, ze zahraničí do Česka vozí „reklamní Oscary“. Kreativní ředitelé pražské pobočky agentury McCann Aleš Brichta a Vítek Štrobl mají na triku třeba kampaně „13 minut“ či „Národní den beze spěchu“, které v posledních letech posbíraly snad všechny oborové ceny na trhu. Včetně Lvů z Cannes, nejprestižnějšího ocenění v oboru. V podcastu Kapitola oba kreativci glosují, proč má jejich práce na světovém poli ohlas, proč dali přednost originální „90minutové reklamě“ před tradičními 30sekundovými spoty anebo jak se na českou reklamu dívají ve světě.

„Před 10 lety se o české reklamě mluvilo jako o ‚fading glory’, jako o zašlé slávě. A nebylo to daleko od věci – hodně jsme tehdy vyklidili pozice, alespoň co se týče mezinárodních cen,“ říká v Kapitole Aleš Brichta, Creative Director pražské pobočky agentury McCann. „Tehdy jsme to vzali jako budíček – a dnes už v Česku dobrá práce vzniká. Rozhodně si myslím, že česká reklama je malými krůčky na vzestupu.“ Jak reklamní řemeslo ovlivní umělá inteligence? Jak získat pozornost těkavých středoškoláků? Poslechněte si celou epizodu.

Další díly

Uhlíková kalkulačka v mobilním bankovnictví? „Část klientů by to velmi ocenila,“ říká Putna z Raiffeisenbank

Včera, 06:00  •  Vojtěch Kristen

Češi už chtějí platit hlavně bezhotovostně. „Když obchodník nepřijímá karty, většina zákazníků jde radši jinam,“ říká Jitka Palatová

24. 11. 2023, 06:00  •  Vojtěch Kristen

Češi na svých mazlíčcích nešetří, obtížné době navzdory. „Hitem je nyní maso z průhledné sklenice i CBD pamlsky,“ říká Novotný z Pet Center

15. 11. 2023, 06:00  •  Vojtěch Kristen

Největší komerční sbírka děl Alfonse Muchy míří mezi lidi. „Koupit si část sbírky lze už za korunu,“ říká šéf Portu Gallery

25. 10. 2023, 13:51  •  Vojtěch Kristen

Příští volby už budou pod taktovkou AI: „Obávám se vlny deepfake videí, Prchala ale zatím ChatGPT nenahradí,“ říká marketér Bruna

16. 10. 2023, 13:12  •  Vojtěch Kristen

„Nepotřebuju slávu ani peníze,“ říká investorka Rádl Rogerová. „Se Semantic Visions hledáme už jen ‚red flagy‘ u firem, dezinformace jsem škrtla“

18. 08. 2023, 06:00  •  Vojtěch Kristen

Co Češi chtějí od banky? „Aby zbytečně neotravovala a dělala jim život co nejjednodušší,“ říká šéf marketingu Air Bank Dostál

10. 08. 2023, 06:00  •  Vojtěch Kristen

„Nejistota firem už částečně odezněla,“ říká ředitel korporátního bankovnictví Raiffeisenbank Ježek

07. 08. 2023, 06:00  •  Vojtěch Kristen

sinfin.digital