Doba „Mad Men“ je nenávratně pryč. „Reklama na Marlboro Mana by dnes neprošla, imperativem je ubližovat co nejméně, říká matador oboru Suda

Svět reklamy se zásadně mění. Kampaně, které ještě před několika dekádami tvořily vrchol oboru, by se dnes na veřejnost nejspíš vůbec nedostaly. Brandy a jejich agentury se místo toho soustředí na jiný typ komunikace – pozitivnější, upřímnější a s přesahem. „Jde hlavně o empatii, o to, vcítit se ke všem segmentům, ke kterým mluvíme a ubližovat co nejméně,“ říká v novém dílu podcastu Kapitola matador české reklamní scény a stratég pražské pobočky McCann Jan Suda. „Je sice možné, že reklama tím ztrácí svou sílu, ‚edginess‘, ale jsme kreativní lidi a musíme se s tím vyrovnat,“ dodává Suda s tím, že zatímco reklama na Marlboro Mana by dnes již neprošla – po roce 2012 byla ve většině zemí stažena – reklamy zdůrazňující ESG aspekt jsou od reklamních zadavatelů naopak velmi žádané. „Je to takový ‚odškrtávátor‘: komunikovat, že nezabíjíme zvířátka, když vyrábíme krémy a nevykácíme deštné pralesy kvůli výrobě sušenek,“ glosuje Suda současné trendy. Jaký je zaručený recept na úspěšnou reklamu? Co říká na Twitter pod Elonem Muskem a TikTok pod Číňany? A stojí v reklamě efektivita proti kreativitě? Poslechněte si celý pořad.

Další díly


sinfin.digital